۰

هک سایت تامین اجتماعی تایید شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸
هک سایت تامین اجتماعی تایید شد

آی‌تی‌من- محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: روز گذشته هکرها به سایت سازمان تامین اجتماعی حمله‌ای کردند که بلافاصله تیم IT این سازمان متوجه شد و اقدامات لازم را انجام داد.

وی اظهار داشت: لازم است از تلاش و همدلی کارشناسان حوزه راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی، شرکت خدمات ماشینی تامین و سایر ادارات کل که در روز گذشته تا بامداد امروز با تلاش خود توانستند از تمامی سامانه‌های اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی در برابر حملات گروه خرابکار اینترنتی محافظت کنند، تشکر کنم.

وی افزود: همکاران بنده در کمترین زمان ممکن از این حمله آگاه و در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شده و مقابله کرده و ابعاد فنی را به طور کامل بررسی و اقدامات لازم را انجام دادند. البته این گروه توانست دقایقی کوتاه به سایت خبری سازمان نفوذ کرده و اطلاعات مبهم و دستکاری خود را منتشر کند که بلافاصله با واکنش کارشناسان سازمان مواجه شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بررسی‌ دقیق تیم‌های فنی حکایت از صحت و سلامت تمامی سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

زدا گفت: در ضمن مراکز و نمادهای مسوول پیگیری‌های لازم و قانونی را از ساعات اولیه دیروز آغاز کردند که سپاسگزاری می‌کنیم.
گفتنی است که یک گروه هکری به نام «تپندگان» مسوولیت این هک را به عهده گرفته است.

این گروه در بیاینه‌ای که در این زمینه منتشر کرده، آورده است: «ما تصمیم به هک سیستم کامپیوتری سازمان تامین اجتماعی گرفتیم تا این بار خودمان بدنبال شرایط اسفبار مردم ایران وضعیت این سازمان را بررسی کنیم. ما سیستم کامپیوتری این سازمان را هک کرده و تارنمای رسمیش tamin.ir را از فعالیت انداختیم. در ذیل اسناد این هک و افشاگری را مشاهده کنید.»
 
این گروه همچنین مدعی شده که «طبق یکی از مدارک محرمانه‌ای که از این هک به دست آورده‌ایم ...، به دنبال مدیریت اقتصادی ناکارآمد مسئولین کشور وضعیت اقتصادیمان در وضع اسفباری به سر می برد تا آنجایی که سازمان تامین اجتماعی با بدهی بانکی ۳۹ هزار میلیارد تومانی و آن هم قبل از ضررهای وارده از سیل‌های اخیر دست و پنجه نرم کرده و در آینده نزدیک ورشکست خواهد شد.» 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۱۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما