۰

ابزارهای تخصصی تامین مالی حوزه دانش‌بنیان تقویت می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲
ابزارهای تخصصی تامین مالی حوزه دانش‌بنیان تقویت می‌شود

دفتر تامین مالی و سرمایه‏ گذاری معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری با هدف تقویت خدمات مالی نهادهای بانکی و پولی و بازار سرمایه در توسعه تولید محصولات دانش بنیان و تنوع بخشی، تقویت و ایجاد نهادها و ابزارهای تخصصی تامین مالی حوزه دانش‌بنیان، راه اندازی شده است.

یکی از ماموریت های این دفتر، ایجاد و تقویت نهادها و ابزارهای تخصصی تامین مالی حوزه دانش‌بنیان است که در این زمینه یکی از اقدامات صورت گرفته ایجاد تابلوی شرکت‌های کوچک و متوسط است. برای اجرایی شدن این طرح، جلسات آشنایی شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه برگزار شد و با نهادهای مالی برای تسهیل پذیرش این شرکتها در بازار سرمایه تفاهم نامه منعقد شده است. همچنین جهت بهبود عملکرد این بازار و توسعه آن، اصلاح دستورالعمل با همکاری سازمان بورس و فرابورس در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین تامین مالی جمعی دیگر ابزاری است که دفتر تامین مالی و سرمایه‏ گذاری معاونت توسعه مدیریت وجذب سرمایه معاونت علمی و فناوری برای اجرایی شدن هدف خود در نظر گرفته است. ایجاد صندوق‏‌های سرمایه‏ گذاری جسورانه و صندوق های جسورانه خصوصی، ایجاد فراصندوق (Fund of fund) و تشکیل بازار دارایی فکری و فستیوال‏ های تخصصی نیز از دیگر اقدامات این دفتر است.

در واقع هدایت و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی و سایر منابع مالی از جمله منابع وقف به سرمایه گذاری در طرح فناورانه و همچنین ارتقای همکاری های بین الملل در توسعه بازار و سرمایه گذاری در فناوری های نوین از مهم ترین اهدافی است که به تشکیل دفتر تامین مالی و سرمایه‏‌گذاری معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری منجر شد.

 
کد مطلب : ۲۷۱۷۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما