۰
مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرد:

ایران هدف بیشترین حملات بدافزارهای موبایلی در سال 2018

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
ایران هدف بیشترین حملات بدافزارهای موبایلی در سال 2018

حملات مهاجمان سایبری در سال گذشته میلادی به نسبت سال 2017 به کاربران موبایل قریب به دو برابر افزایش داشته است که ایران دارای بیشترین حملات بوده است.

مهاجمان سایبری در سال 2018 با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب 116.5 میلیون بار به گوشی‌های موبایل حمله کرده اند که این تعداد در سال 2017 قریب به 64.5 میلیون بار‌ است.

آزمایشگاه کسپرسکی در گزارشی اعلام کرد: با وجود این افزایش چشمگیر حمله به گوشی‌های موبایل، افزون بر ۵ میلیون بسته نمونه‌های بدافزار در طول سال گذشته میلادی شناسایی شدند.

مهاجمان در حمله به گوشی‌های تلفن همراه کاربران ایرانی از شایع‌ترین بدافزار موبایلی با نام تروجان اندرویدی Trojan.AndroidOS.Hiddapp استفاده کرده‌اند.

مهاجمان  از روش‌های کاملا تست ‌شده مانند SMS اسپم استفاده کرده‌اند و به آزمایش تکنیک‌هایی مانند ربودن DNS نیز تمایل نشان داده‌اند، که قبلا فقط برای حمله به پلتفرم‌های دسکتاپ استفاده می‌شد.

منتقل‌کننده‌ها (Trojan-Dropper) که برای دورزدن سیستم‌های تشخیص طراحی‌ شده‌اند، حمله به حساب‌های بانکی از طریق دستگاه‌های تلفن‌همراه، برنامه‌هایی که می‌توانند توسط مجرمین سایبری برای ایجاد آسیب استفاده شوند مانند:  (RiskTool)، برنامه‌های تبلیغ‌افزار از محبوب‌ترین ابزارها و تکنیک‌های حمله مهاجمان به تلفن‌های ‌همراه بوده است.

اگر چه تروجان‌های بانکی موبایل قبلا سرویس‌های دسترسی به خدمات را هدف حمله قرار داده‌ بودند، اما مهاجمین یک برنامه کاملا قانونی و مجاز را در سال ۲۰۱۸، تحت‌کنترل گرفته و آن را مجبور به اجرای یک برنامه بانکداری برای انجام عملیات انتقال پول در دستگاه قربانی‌ها کردند.

در میان نمونه‌های بدافزار شناسایی‌شده توسط کسپرسکی در سال ۲۰۱۸، خطرناک ترین آنها Trojan.AndroidOS.Triada.dl و Trojan.AndroidOS.Dvmap.a، بودند که البته جزو گسترده‌ترین‌ها نبودند.

کارشناسان معاونت بررسی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری می‌گویند: تهدیدات موبایلی به طور مستمر در حال تکامل هستند و این توسعه تنها در تعداد بدافزارها نیست و افزایش حملات بدافزارهای موبایلی، اهمیت پیروی از نکات امنیتی این حوزه را بیش از پیش نمایان می‌کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۴۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما