دریافت لینک صفحه با کد QR
شکست تابوی رکود بازار ICT اصفهان در حاشیه پل شهرستان
24 آبان 1397 ساعت 20:33
مولف : فخری زارع
علیرغم شرایط سخت اقتصادی و رکود شدید حاکم بر بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بیست و چهارمین نمایشگاه اتوکام همانند سالهای گذشته، دوشنبه 21 آبان ماه در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع در سه سالن نمایشگاه بینالمللی اصفهان در کنار پل شهرستان و با حضور شرکتهای فعال در بخشهای مختلف حوزه فاوا آغاز بکار کرد و در نخستین روز کاری با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد.
آیتیمن - بسیاری از مسوولان بخش خصوصی و دولتی حوزه فاوای اصفهان و سایر استانها روز اول نمایشگاه از آن بازدید کردند. در این میان کاظم آیت اللهی نایب رییس سازمان نظام صنفی استان اصفهان در حاشیه بازدید از اتوکام در مورد ضرورت برگزاری این نمایشگاه حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی به فناوران گفت: نمایشگاه باید جایگاه خود را حفظ کند تا حداقل محل تبادل اطلاعات باشد چراکه اینگونه عرضهکنندگان و مصرفکنندگان در جریان مشکلات یکدیگر قرار میگیرند. وی افزود: نظر من این است که مسیر اتوکام همواره صعودی بوده و رو به توسعه است. با توجه به رکود شدیدی که از ابتدای سال جاری با آن مواجه بوده ایم، سعی کردیم با استفاده از ایدههای نو و برگزاری رخدادهای جانبی، بار محتوایی نمایشگاه اتوکام را افزایش دهیم.در ادامه گزارشی اجمالی از بیست و چهارمین نمایشگاه اتوکام را میخوانید.
فرصتی برای استارتآپها
با فراگیر شدن بحث استارتآپها و حمایت از کسب و کارهای نوپا، این دوره از نمایشگاه اتوکام نیز مانند الکامپ کشور بیشتر رنگ و بوی استارتآپی به خود گرفته است. به گونهای که سالن شیخ بهایی که در واقع سالن ورودی نمایشگاه بوده و از اهمیت ویژهای برخوردار است، تحت عنوان سالن "فرصت" به استارتآپها اختصاص دادهاند. در این سالن بیش از 80 استارتآپ خدمات و ایده های خود را به نمایش گذاشته اند.
یکی از برنامههای مخصوص استارتآپ ها در این سالن، فرصت جذب مشتری و سرمایهگذار است. در واقع تمامی بازدیدکنندگان اتوکام از سالن شماره یک وارد نمایشگاه شده و در برخورد اول، با استارتآپ های حاضر در سالن، رو به رو می شوند.
در نگاهی کلی به نمایشگاه کاملا مشخص است که سالن شیخ بهایی نسبت به دو سالن دیگر از هیجان بیشتری برخوردار بوده و مملو از بازدیدکنندگانی است که در کنار استندها ایستادهاند و به توضیحات مدیران این کسب و کارهای نوپا گوش میکنند.
در این سالن به هر استارتآپ یک میز و استند داده شده اگرچه مدیران برخی از استارتآپها از این موضوع گله داشته و معتقدند، فضای کافی برای معرفی خدمات آنها وجود ندارد.
سالن میرداماد؛ مختص FCP ها و شرکتهای ارتباطی
شرکتهای ارایه دهنده خدمات ارتباطی و اینترنتی در سالن میرداماد نمایشگاه اتوکام حضور دارند که میتوان به همراه اول، مبین نت، شرکت مخابرات ایران و آسیاتک اشاره کرد.
سالن میرداماد بین سالن شیخ بهایی و نقش جهان قرار گرفته و در مجموع 27 شرکت در این سالن غرفه دارند. با توجه به حضور شرکت های بزرگ، غرفه آراییهای این سالن بیشتر به چشم میآید.
سالن نقش جهان؛ تلفیقی از سخت افزاریها و نرمافزاریها
سالن نقش جهان سومین سالن نمایشگاه اتوکام است که غرفه سازمان نظام صنفی رایانهای استان اصفهان نیز در آن واقع شده و در مجموع شرکتهای نرمافزاری و سختافزاری در آن حضور دارند.
بخشی از این سالن نیز به جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال اختصاص داده شده است که برخی شرکتهای تولیدکننده کالاهای رایانهای مانند توسن سیستم محصولات خود را به فروش گذاشتهاند.
در این سالن در مجموع 53 شرکت غرفه دارند که محصولات خود را به نمایش گذاشتهاند.
استارتآپهایی با ایده های جالب
تعداد زیادی از استارتآپهای حاضر در سالن فرصت اتوکام 2018 برای نخستین بار در نمایشگاه شرکت کرده و در تلاشند تا با معرفی ایده و طرحهای خود بتوانند هم مخاطبان و هم سرمایهگذاران را به خود جذب کنند. ما نیز تلاش کردیم تا با معرفی برخی از این استارت آپ ها سهمی در معرفی آنها داشته باشیم.
دستبافان
دستبافان یکی از استارتآپهای حاضر در اتوکام است که هدف آن حمایت از خانم های سرپرست خانواده است به این گونه که بتوانند در خانه درآمدزایی کنند.
ایمان فرهادی یکی از بنیانگذاران این استارتآپ در مورد نحوه کار دستبافان گفت: دستبافان یک ایده در حال پیادهسازی است که کمک میکند خانم های سرپرست خانواده در خانه بتوانند کلاه و شال گردن سفارش مشریان را ببافند
وی افزود: این خانم ها از طریق تامین اجتماعی و کمیته امداد شناسایی می شوند و پشت این ایده حرکتی خیرخواهانه است.
بلدیاب
بلد یاب یکی دیگر از استارتآپهای حاضر در اتوکام است که از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
سایت بلد یاب زمینهای را فراهم کرده تا کسانی که جهت یادگیری نیازمند مربی و یا اساتید خصوصی در هر رشتهای هستند بتوانند در این سایت اطلاعات کسب کنند. همچنین آموزشگاهها و مربیان نیز میتوانند دورههای آموزشی خودشان را به صورت کامل معرفی و از طریق این سایت شاگرد بگیرند.
قفس
اپلیکیشن قفس نیز یکی دیگر از ایدههای جالب ارایه شده در نمایشگاه اتوکام است. در واقع قفس سامانه تخصصی آگهی خرید و فروش پرنده است و کاربر میتواند با استفاده از نرمافزار و یا سایت قفس پرنده مورد نظر خود را بفروشد یا بخرد.
میوه کده
فروشگاه اینترنتی میوه کده بزرگترین ارایه دهنده انواع میوه تازه سبزیجات و صیفیجات با مناسبترین قیمت به صورت آنلاین است. کاربران میتوانند با مراجعه به سایت Mivekadeh.com میوه دلخواه خود را انتخاب کنند تا در کوتاه ترین زمان به دستشان برسد.
اسپاد
اسپاد سامانه آنلاین ارایه خدمات است و به افرادی که برای نظافت منزل یا محل کار خود دچار مشکل شدهاند کمک میکند تا از متخصصان حرفهای و مطمئن استفاده کنند.
بهسا
با استفاده از بهسا کاربران میتوانند نرم افزار دلخواه خود را طراحی کنند.
در واقع بهسا ابزاری برای مکانیزهسازی در بستر وب و تمامی پلتفرها در سازمان است. با بهسا کاربر قادر است از تمامی بخشهای نرمافزار به راحتی وب سرویس همراه با مستندات نمونه کدهای آماده در تمامی زبان های برنامه نویسی ایجاد کرده و یا به صورت اختصاصی اپلیکیشن موبایل درخواست کند.
آبی سفید
آبی سفید یک خانواده است از افراد خلاق و پویا و مثل هر خانواده ای یک خانه دارد. خانه آبی سفیدیها یک فضای کار اشتراکی است که استارتآپ ها و فریلنسرها در آن کار میکنند.
بنیانگذار، جویای کار، کارآموز، فریلنسر، سرمایه گذار، مشاور یا دانشجو فرقی ندارد؛ همه عضو یک خانواده هستند.مثل یک خانواده به هم کمک میکنند تا استارتآپها و کسب و کارهای خصوصیشان رشد کند.
نمایشگاه اتوکام اصفهان تا 25 آبان ماه سالجاری از ساعت 15 الی 21 میزبان بازدیدکنندگان است.
کد مطلب: 270524
ITMen
https://www.itmen.ir