کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

"زودکس" باوجود انحصارطلبی رقبا در مسیر سوپراپ شدن است

12 اسفند 1403 ساعت 21:29

یازدهم اسفندماه ، تیمی از خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات به منظور آشنایی بیشتر با فرآیند و فعالیت‌ شرکت "زودکس" بازدیدی از این شرکت در استان کرمان داشت.


آی‌تی‌من- در این بازدید بابک هوشمندی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زودکس توضیحاتی درباره بخش‎های مختلف  زودکس و نقش آن‌ها در موفقیت کلی شرکت ارایه کرد و در همایش بزرگی که  همان روز در تالار فرهنگ و هنر کرمان و با حضور مدیران ارشد، نمایندگان فروش، مسئولین دولتی شهر کرمان برگزار شد، از دو سرویس جدید خود با نام‌های «زودکس واک» و «zedai» که با هدف بهبود تجربه کاربران در انتخاب و خرید آنلاین طراحی شده‌اند، رونمایی کرد.
 
از سفارش غذایی ساده تا سوپراپلیکشن
بابک هوشمندی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زودکس در این همایش ضمن اشاره به تاریخچه و چالش‌های این برند از یک سفارش ساده غذا تا تبدیل شدن به یک سوپراپلیکشن گفت: مسیر ما از یک سفارش و تحویل ساده آغاز شد، اما اکنون در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم بزرگ‌تر هستیم که خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. از سفارش آنلاین غذا و حوزه سلامت گرفته تا حمل و نقل بین‌شهری و فروشگاه اینترنتی و این آغاز راه ما است.

وی افزود: زودکس تقریبا شش سال پیش شروع به فعالیت کرد و در ابتدا کسی باور نداشت که بتوانیم در این بازار تاثیرگذار باشیم. در این سال ها اتفاقات گوناگونی به وجود آمد از گران شدن بنزین گرفته تا کرونا که دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داد . البته کرونا برای ما سکوی پرتاب بود نه فقط برای ما بلکه برای تمامی پلتفرم های آنلاین این یک موقعیت مناسب بود از هر مرحله که رد شدیم یک سری چالش حل کردیم چالش های فنی یکی از مسائل مهمی بود که ما طی این سالها توانستیم به خوبی از پس آنها براییم.
 
سرمایه گذاری آواپرداز ، سکوی پرتاپ
وی  همچنین توضیح داد:  یکی از مواردی که استارتاپ‌ها در مرحله رشد با آن سر و کار دارند ، بحث مشکلات مالی است و سال ۹۹ تقریبا سالی بود که ما داشتیم خوب رشد میکردیم ولی دقیقا مشکلات مالی داشتیم. یکی از اتفاقات خوبی که توی آن سال افتاد سرمایه گذاری گروه فناوری آواپرداز و اضافه شدن امین ادهمی به تیم ما بود که باعث شد ما بتوانیم سریعتر رشد کنیم امین اولین نفری بود که به ما اعتماد کرد و ما تا به امروز با هم این مسیر را طی کرده ایم.

وی اضافه کرد: البته چالش های مختلف دیگری هم سر راه ما بود از زیرساخت های کشور گرفته تا مشکلات اینترنت و حتی مسائل انحصار طلبی که از سال پیش درگیر این مشکلات هستیم ولی با توجه به تمام این چالش ها ما باور داشتیم به ساختن آینده بهتر و سال گذشته توانستیم از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر عبور کنیم و با توجه به پیش بینی و برنامه ریزی که داریم پیش بینی میکنیم که سال آینده از مرز ۴ میلیون کاربر عبور کنیم.
 
رشد 270 درصدی زودکس ساپلای در 4 ماه
او همچنین درباره گروه زودکس گفت: با توجه به این تعداد کاربران که از خدمات ما استفاده می‌کنند، تصمیم به تشکیل «گروه زودکس» گرفتیم. سرویس «زودکس شاپ» هم‌اکنون در دسترس عموم قرار دارد و شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را سفارش داده و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. با توجه به بازوی لجستیکی که در ۹ شهر داریم و همکاری با گروه فناوری آوا پرداز در حوزه کالای دیجیتال، قادر هستیم محصولات را به سرعت به دست کاربران برسانیم.

او اضافه کرد: سرویس «زودکس دکتر» در حال طراحی و پیاده‌سازی است و به زودی در زمینه داروخانه آنلاین و سفارش دارو فعالیت خواهد کرد. این سرویس علاوه بر داروخانه آنلاین، شامل مشاوره‌های پزشکی و نوبت‌دهی آنلاین نیز خواهد بود و به طور رسمی در سال آینده معرفی می‌شود.

سرویس «زودکس ساپلای» را چهار ماه پیش راه‌اندازی کردیم و طی این مدت توانسته‌ایم رشد ۲۷۰ درصدی را تجربه کنیم و بیش از ۱۰۰ تأمین‌کننده را به شبکه خود جذب کنیم. در این راستا، زودکس با همکاری پلتفرم پی‌بای به تأمین‌کنندگان اعتبار می‌دهد و مبلغ را به صورت اقساطی دریافت می‌کند. پی‌بای یکی از زیرمجموعه‌های گروه فناوری آوا پرداز است که در حوزه BNPL فعالیت می‌کند. زودکس از سال گذشته روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده است و برنامه داریم تا سال آینده فعالیت‌های خود را در این حوزه گسترش داده و علاوه بر B2B، در B2C نیز فعال شویم.

وی در پایان گفت: با توجه به مسائل انحصار طلبی که وجود داشت امسال ما توانستیم رشد خیلی خوبی داشته باشیم ما باور داریم که آینده رو میتوانیم تغییر دهیم و جهان در حال تغییر است و ما هم قسمتی از این تغییر هستیم.

وی همچنین درباره نتیجه شکایت از اسنپ‌فود در شورای رقابت هم گفت: انحصارطلبی شرایط توسعه در بیزینس لاین فود را در برخی شهرها محدود کرده اما اگر در نهایت این شکایت هم به نتیجه نرسد ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم.
 
رونمایی از سرویس های جدید زودکس
علی جوانمردی، هم‌بنیان‌گذار زودکس نیز در همایش بزرگ این شرکت در کرمان، با معرفی سه سرویس جدید، از رویکرد نوآورانه این برند در ارائه خدمات آنلاین سخن گفت. وی با اشاره به چالش‌های انتخاب رستوران و کافه در فضای آنلاین، سرویس “زودکس واک zoodex walk” را به عنوان راهکاری جامع برای رفع این مشکل معرفی کرد. zoodex walk با ارائه اطلاعات کامل و به‌روز از رستوران‌ها و کافه‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا با آگاهی کامل و بر اساس سلیقه و بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشند.

جوانمردی در ادامه به معرفی سرویس “مولتی‌ ورس” پرداخت و با اشاره به مفهوم جهان‌های موازی در فیلم‌های ابرقهرمانی، توضیح داد که این سرویس بر اساس رفتار و علایق کاربر، محصولاتی را به او پیشنهاد می‌دهد. وی تاکید کرد که این سرویس در حال حاضر در سایت جدید زودکس فعال است.

وی اضافه کرد: زودکس طرحی دیگر دارد که تا سه ماه آینده به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد، یک چت‌بات هوشمند برای جست‌وجوی سریع و دریافت پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده است. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا به جای جست‌وجوی دستی، از طریق مکالمه با هوش مصنوعی، اطلاعاتی درباره تخفیف‌ها، کیفیت خدمات و بهترین گزینه‌های خرید دریافت کنند.

جوانمردی ادامه داد: تیم AI ما یک سرویسی را طراحی کرده که می‌تواند بر اساس رفتار کاربر و علاقه‌هایی که داشته آن را در جهان‌های موازی که فعلا سه جهان داریم محصولاتی بهش پیشنهاد بدهد. جهان دانشجو، جهان ماجراجو و جهان لاکچری که تقریبا از اسم‌هایش مشخص است که چه کارهایی انجام می دهند. این سرویس همین الان روی پلتفرم وجود دارد.

او در این باره اضافه کرد: مولتی‌ورس فعلا در سایت جدید است و ما تا آخر هفته آینده به سایت جدید منتقل خواهیم شد.
جوانمردی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این سرویس جدید، تجربه متفاوتی را برای کاربران زودکس رقم بزند و فرآیند خرید آنلاین را به مراتب آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.



 
سرمایه گذاری آواپرداز روی 20 کارآفرین
محمدامین ادهمی بنیانگذار گروه فناوری آواپرداز نیز در خصوص تاریخچه تاسیس آواپردازگفت:  از یک فروشگاه موبایل فروشی فعالیت خود را آغاز کرده ایم و در ادامه فعالیت خود برای بزرگ شدن بیزینس دائم در حال سرمایه‌گذاری خرد در تشکیل شرکت‌های کوچیک بوده که با این کار توانسته‎ایم حدودا بر روی ۲۰ کارآفرین سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: آموزش تنها عامل مؤثر در رشد افراد نیست و شراکت را عامل اصلی در پیشرفت کسب‌وکارها و جامعه دانست. همچنین از موفقیت در شراکت‌ها، انصاف است. هنگامی که انصاف از میان برود، شراکت‌ها به پایان می‌رسند.

وی ادامه داد: حکمت بالاترین درجه علم است و کسانی که به فلسفه عمل می‌کنند بیشترین تأثیر را در جامعه دارند. برخی افراد در اکوسیستم اقتصادی کشور جوانان را به جای تشویق ناامید می‌کنند، اگر فردی میلیاردها تومان دارایی داشته باشد، اما حاضر به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها نیست، چگونه می‌توان به توانمندی‌های او اعتماد کرد.
 
پنل گفتگو با موضوع صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر
پنل گفتگو آخرین بخش همایش بزرگ زودکس که با حضور آرش سروری راهبر پنل و آقایان، بابک هوشمندی، علی جوانمردی، محمدامین ادهمی، کاوه پادرام‌پور (مدیر سرمایه‌گذاری دیجی‎نکس) و آقای حمزه قطبی‌نژاد (مدیرعامل سرمایه‌گذاری بهمن) برگزار شد.

آقای قطبی‌نژاد پیشنهاد صندوق سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را به آواپرداز پیشنهاد دادند و از طرف صندوق سرمایه‌گذاری بهمن نیز قول همکاری دادند.

در ادامه، محمدامین ادهمی به پرتفوی متنوع آواپرداز و چالش‌های احتمالی ناشی از این تنوع اشاره و تأکید کرد: بیش از تمرکز بر مسائل فنی، رویکرد اصلی این گروه حمایت از کارآفرینی و تیم‌های دارای ایده است. با این حال، این استراتژی می‌تواند با رشد کسب‌وکارها تغییر کند. برای مثال، در صورت شناسایی یک ایده قوی در حوزه تجارت الکترونیک، احتمال دارد آن را تحت گروه زودکس قرار دهند، درحالی‌که ایده‌های مربوط به بخش صنعتی ممکن است به سایر گروه‌ها منتقل شوند.

 


کد مطلب: 284570

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/284570/زودکس-باوجود-انحصارطلبی-رقبا-مسیر-سوپراپ-شدن

ITMen
  https://www.itmen.ir