کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس نصر اصفهان:

بقای صنایع و توسعه اقتصاد دیجیتال به انقلاب صنعتی چهارم وابسته است

نصر ایران , 5 آبان 1403 ساعت 11:36

رویداد هفته انقلاب صنعتی چهارم به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان و با همکاری مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا، در حال برگزاری است.


آی‌تی‌من- محمد اطرج، نائب رئیس سازمان نصر کشور و رئیس نصر استان اصفهان هدف اصلی برگزاری این رویداد را توسعه و بهبود کسب وکار اعضا و توسعه اقتصاد دیجیتال در استان معرفی کرد و گفت: استان اصفهان دومین استان صنعتی کشور با نزدیک به 10 هزار واحد صنعتی است و تحول دیجیتال و رفتن به سوی انقلاب صنعتی چهارم یک الزام برای صنایع استان است.

رئیس نصر اصفهان رویداد در خصوص نقش این رویداد در توسعه گفتمان میان بخش خصوصی و دولت گفت: اساسا به دلیل نقش حاکمیت در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین نقش رگولاتوری از یک طرف، نقش کسب و کارها در توسعه اقتصاد و کاربری و نقش مردم در جایگاه‌یابی و کاربری، تعامل کارآمد میان هر سه ضلع ذینفعان رویداد الزامی ‌است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاوردهای مورد انتظار ما از این رویداد، درگیر شدن با ابعاد مختلف انقلاب صنعتی چهارم در حلقه ذینفعان انقلاب‌های صنعتی، افزایش فهم عمومی ‌از انقلاب صنعتی چهارم، فهم ابعاد راهبردی و عمیق انقلاب صنعتی چهارم، ایجاد گفتمان بخش خصوصی و بخش حکمرانی در چارچوب انقلاب چهارم، فعال شدن صنایع و کسب و کارها در توسعه کاربری ابزارهای Ind 4.0 است.

نائب رئیس نصر کشور افزود: تکلیف برنامه هفتم توسعه در افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور نشان از تغییر در نگرش حکمرانی دارد و سوال‌های مهمی‌ پرسیده می‌شود. ما چه فناوری‌هایی را باید انتخاب کنیم؟ روی چه صنایعی باید سرمایه‌گذاری کنیم؟ آموزش‌های ما در چه جهتی باید حرکت کنند؟ به عنوان حاکم من حکمران چه چیز هستم؟ و مسوولیت خود را چگونه باید انجام دهم؟ بی‌توجهی به این مفاهیم آسیب‌های شدیدی را به حوزه حکمرانی در بخش کارآمدی و شایستگی وارد خواهد کرد.

 
 


کد مطلب: 283952

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283952/بقای-صنایع-توسعه-اقتصاد-دیجیتال-انقلاب-صنعتی-چهارم-وابسته

ITMen
  https://www.itmen.ir