کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در هم‌اندیشی بانوان کارآفرین شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شد

تقویت نقش زنان در زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 5 آبان 1403 ساعت 11:26

نخستین نشست هم‌اندیشی بانوان کارآفرین شرکت‌های دانش‌بنیان فناور با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی زنان در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور به میزبانی معاونت علمی و با حضور معاونان، مدیران و فعالان این حوزه در راستای ایجاد فرصت برای تبادل نظر و ارائه راهکارهای مؤثر برگزار شد.


آی‌تی‌من- خدیجه جدا، مشاور بانوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ابتدای جلسه به ضرورت برگزاری چنین هم‌اندیشی‌هایی اشاره و  تأکید کرد که رویکرد جدید معاونت علمی بر افزایش مشارکت زنان در این زیست‌بوم متمرکز است و این امر با تعامل در بخش های مختلف معاونت علمی و همچنین همکاری با سایر دستگاه ها و نهادها در کشور میسر خواهد شد.

فاطمه حسینی، مشاور راهبردی معاون علمی هم در سخنانی به چالش‌های مالی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و اظهار داشت: هزینه‌های تأمین مالی این شرکت‌ها به شدت افزایش یافته است. ما در معاونت علمی تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند قانون جهش تولید دانش‌بنیان، این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

او همچنین به اهمیت تعامل با گمرک اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که نقش موثری در بهبود شرایط واردات ایفا کنیم و فضایی مساعد برای صنایع داخلی ایجاد کنیم.

در ادامه، حاضرین در جلسه مسائل مختلفی از جمله کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی، دو نرخی بودن ارز و پیچیدگی‌های بوروکراتیک را مطرح و پیشنهادهای متعددی نیز برای افزایش مشارکت زنان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور ارائه شد.

 


کد مطلب: 283950

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283950/تقویت-نقش-زنان-زیست-بوم-نوآوری-فناوری-کشور

ITMen
  https://www.itmen.ir