کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل با آیفون 16 به رتبه پنجم فروش در چین بازگشت

5 آبان 1403 ساعت 9:37

اپل با کمک آیفون 16، در سه ماهه سوم سال به رتبه پنجم فروشندگان برتر گوشی هوشمند در چین بازگشت، اما رشد آن همچنان کمتر از هواوی بود.


آی‌تی‌من- طبق داده‌های منتشر شده در روز جمعه، اپل در سه ماهه سوم از نظر سهم بازار در رتبه دوم قرار گرفت. این غول فناوری در این دوره 15.6 درصد از بازار چین را در اختیار گرفت، در حالی که در سه ماهه سوم سال گذشته 16.1 درصد بود. رشد محموله‌های شرکت به چین در سه ماهه سوم سال به سال ثابت مانده است. اپل در سه ماهه سوم از نظر سهم بازار در رتبه دوم قرار گرفت.

داده‌های IDC نشان می‌دهد هواوی با 15.3 درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار دارد. با این حال، محموله‌های گوشی‌های هوشمند این شرکت در چین 42 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، زیرا همچنان در حال احیای خود در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است.

اپل و هواوی از زمان عرضه گوشی هوشمند Mate 60 پیشرفته توسط غول فناوری چین در سال گذشته، در یک نبرد شدید قرار گرفته‌اند. هواوی در چند سال گذشته تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته که دسترسی آن به نیمه‌رساناهای پیشرفته و نرم‌افزار را محدود کرده است. این اقدامات کسب‌وکار گوشی هوشمند آن را فلج کرده است.

گوشیMate 60  باعث احیای هواوی در بازار داخلی چین شده است و این شرکت از آن زمان دستگاه‌های جدیدی از جمله یک گوشی تاشو سه‌گانه به نامMate XT  را عرضه کرده است.

احیای هواوی فشار شدیدی بر اپل در چین، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای آن، وارد کرده است. در سه ماهه دوم، اپل از رتبه پنج برتر در چین از نظر سهم بازار خارج شد.

شرکت تحقیقاتی IDC در گزارش خود گفت: هواوی با ثبت چهارمین سه ماهه متوالی با رشد حداقل دو رقمی، بازگشت چشمگیری داشته است. انتظار می‌رود عرضه اولین گوشی تاشو سه‌گانه جهان توسعه بازار تاشو را بیشتر تقویت کند.

اپل امیدوار است که سری آیفون 16 به آن کمک کند تا در چین بازگردد، زیرا این شرکت ویژگی‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی جدیدی به نام Apple Intelligence را وعده داده است. این شرکت گفته است که هوش مصنوعی اپل در پاییز امسال در ایالات متحده عرضه خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی در چین عرضه خواهد شد، عمدتاً به دلیل مقررات پیچیده‌تر در این کشور.

در غیاب هوش مصنوعی اپل، رقبای چینی از جمله Oppo، Huawei و Honor ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کنند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، این هفته از چین بازدید کرد و با مقامات ارشد دولتی و مدیران شرکت‌های فناوری این کشور دیدار کرد. یک تحلیلگر به CNBC گفت که این ممکن است تلاشی برای تقویت مشارکت با شرکت‌های چینی برای راه‌اندازی هوش مصنوعی اپل باشد.

بنا به اعلام IDC ویوو در سه ماهه سوم با 18.6 درصد سهم بازار چین در رتبه اول قرار داشت و رشد سالانه محموله‌های آن 21.5 درصد بود. شیائومی و آنر به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم قرار داشتند.

اعداد جداگانه‌ای که روز جمعه توسط Canalys منتشر شد، نشان داد که محموله‌های اپل در چین در سه ماهه سوم سال به سال 6 درصد کاهش یافته است. شرکت Canalys گفت که اپل از نظر سهم بازار در چین در رتبه پنجم قرار دارد. در همین حال، این شرکت داده‌ها هواوی را با رشد 24 درصدی در سه ماهه سوم امسال در رتبه دوم از نظر سهم بازار قرار داد.

 


کد مطلب: 283936

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283936/اپل-آیفون-16-رتبه-پنجم-فروش-چین-بازگشت

ITMen
  https://www.itmen.ir