کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بخشی از کندی اینترنت به شرایط منطقه مربوط است

ایلنا , 28 مهر 1403 ساعت 8:45

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دلیل کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های اخیر گفت: مقداری از این اتفاق به شرایط منطقه و وضعیت سایبری موجود برمی‌گردد و طبیعتا گزارش دقیق و کارشناسی را هفته آینده با آمار و ارقام خدمت شما می‌گویم.


آی‌تی‌من- ستار هاشمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حل موضوع فیلترینگ گفت: مواضع دولت در این خصوص شفاف است و این موضوع دنبال می‌شود به صورت جدی هم دنبال می‌شود.

وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای می‌گذاریم و همه رسانه‌ها را هم دعوت می‌کنیم و در خصوص موضوعات صحبت خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های اخیر عنوان کرد: مقداری از این اتفاق به شرایط منطقه و وضعیت سایبری موجود برمی‌گردد و طبیعتا گزارش دقیق و کارشناسی را هفته آینده با آمار و ارقام خدمت شما می‌گویم.

وی در مورد سرنوشت لایحه خصوصی کاربران گفت: این لایحه به کمیسیون برگشته و در آن در حال نهایی شدن است امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

در خبر دیگری درباره مساله فیلترینگ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفع فیلترینگ دلیل نمی‌شود که فضای مجازی را رها کنیم. بلکه باید این فضا را کنترل و قانونمند کنیم.

احمد فاطمی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حکمرانی فضای مجازی و رفع فیلترینگ اظهار کرد:‌ سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که آیا اهداف کسانی که به دنبال فیلترینگ بوده‌اند محقق شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: به عقیده بنده هم مردم و هم مسئولین به این موضوع رسیده‌اند که اهداف فیلترینگ محقق نشده است.
بلکه برعکس، مافیای فیلترشکن‌ها سود هنگفتی نصیبشان شد و از سوی دیگر مدیریت فضای مجازی از دستمان خارج شد و کودکان و نوجوانان ما با فیلترشکن‌ها به سایت‌های غیرمجاز دسترسی پیدا کردند و این موضوع آسیب‌ها را بیشتر کرد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ امیدوارم شورای عالی فضای مجازی، وزیر ارتباطات و از همه مهم‌تر شخص آقای رییس جمهور که وعده برداشتن فیلترینگ را در ایام انتخابات داده بودند، وعده خود را عملی کنند تا اینگونه بتوان سکوهای مجازی را کنترل کند.

فاطمی در پایان تاکید کرد:‌ اما رفع فیلترینگ دلیل نمی‌شود که فضای مجازی را رها کنیم؛ بلکه باید این فضا را کنترل و قانونمند کنیم. دولت چهاردهم نیز بر این موضوع تاکید داشته و معتقد است در صورت رفع فیلترینگ باید نظارت بیشتر و قانومندی بر این فضا داشت.

 
 


کد مطلب: 283888

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283888/بخشی-کندی-اینترنت-شرایط-منطقه-مربوط

ITMen
  https://www.itmen.ir