کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست واکاوی ابعاد فقر دیجیتال برگزار شد

مرکز پژوهش‌های مجلس , 21 شهريور 1403 ساعت 12:21

بیست و هفتمین نشست از سلسله جلسات دبیرخانه مقابله با فقر، فساد و تبعیض با موضوع واکاوی ابعاد فقر دیجیتال برگزار شد.


آی‌تی‌من- بیست و هفتمین نشست از سلسله جلسات گزارش‌های دبیرخانه دائمی‌مقابله با فقر، فساد و تبعیض مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌با موضوع واکاوی ابعاد فقر دیجیتال در ایران با نگاه فرهنگی و آموزشی با حضور بابک نگاهداری رییس و جمعی از معاونان و کارشناسان این مرکز برگزار شد.

بنابر این گزارش هدف از برگزاری این نشست‌های تخصصی، آماده کردن گزارشی در زمینه ابعاد فرهنگی فقر دیجیتال بوده که در حال مطالعه و بررسی در این مرکز پژوهشی است و به زودی مرکز پژوهش‌‌های مجلس، گزارشی در این زمینه منتشر می‌کند.

شایان ذکر است در این نشست تخصصی مباحثی در زمینه تعریف فقر دیجیتال، سطوح مختلف فقر دیجیتال، عوامل و زمینه‌های شکل گیری فقر دیجیتال در کشور و در نهایت راهکارهای پیشنهادی که می‌تواند این مشکل را رفع کند، مطرح شد.
 گفتنی است مبتنی بر مباحث مطرح شده در این نشست،‌فقر دیجیتال وضعیتی است که افراد و جوامع، در یک زمینۀ معین، مهارت‌ها، توانایی‌ها یا ابزارهای مادی لازم برای  دستیابی به فناوری دیجیتال و توانایی‌های مهارتی و تحلیلی استفاده از آن را ندارند. در سطح ملی نیز وضعیتی است که دولت‌ها ملزومات ثبت، پردازش، مدیریت و ارائۀ اطلاعات در فضای دیجیتال و امکان برقراری سیستم‌های امن و آسان داده و اطلاعات برای تسهیل و شفافیت خدمات دیجیتال  خود در داخل و قابلیت‌ها و امکانات لازم و کافی برای کسب موفقیت‌های اقتصادی، فرهنگی و  دیپلماتیک در عرصه‌های بین‌المللی دیجیتال را نداشته باشند.

شایان ذکر است در این نشست تخصصی، کارشناسان دفاتر مختلف مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات خود را برای نهایی کردن گزارش دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش در زمینه فقر دیجیتال مطرح کردند.
 
 


کد مطلب: 283660

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283660/نشست-واکاوی-ابعاد-فقر-دیجیتال-برگزار

ITMen
  https://www.itmen.ir