کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون علمی رییس جمهور

منطقه بین‌المللی نوآوری ایران راه‌اندازی شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 21 شهريور 1403 ساعت 10:17

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با افتتاح منطقه بین‌المللی نوآوری ایران بر عزم و تلاش جدی معاونت علمی در حمایت از حرکت پرشتاب فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تاکید کرد.


آی‌تی‌من-  بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس روز دوشنبه با حضور مسوولان و فعالان نوآوری و فناوری کشور برگزار شد.
 
حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در این مراسم با اشاره به اهمیت حرکت سریع و ضرورت هم‌گامی‌با پیشرفت‌های دنیا گفت: اگر در حرکت رو به جلوی خود تعلل کنیم، خواهیم دید که در بازه زمانی کوتاه، دچار عقب‌ماندگی‌های جدی شده‌ایم و امروز آن‌هایی که سریع‌تر می‌اندیشند، سریع‌تر حرکت می‌کنند و سریع‌تر به خلق نوآوری می‌رسند، موفق‌تر هستند.

وی با بیان این که شرکت‌های موفق و صاحب برتری، الزاما شرکت‌های بسیار بزرگ نیستند، اظهار داشت: شرکتی مانند آمازون بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار یعنی معادل هفتاد کشور با مجموع جمعیت بیش از سیصد میلیون نفر خلق ثروت کرده است، این امر نشان می‌دهد مناسبات اقتصادی، فناوری و نوآوری، دستخوش تحول شده و در چنین شرایطی، باید سهم و جایگاه خود را در این فضای رقابتی پیدا کنیم و ببینیم ایران با حدود ۱۷ میلیون نفر فارغ التحصیل و بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کجای عرصه رقابت قرار دارد. باید بپذیریم صرف برخورداری از نیروی انسانی متخصص و نخبه به پیشرفت نمی‌رسیم و باید بیش از گذشته بکوشیم و‌ با سرعت بیش‌تری حرکت کنیم و سعی کنیم هر روز بهتر از روز قبل باشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به روند تاریخی حرکت علمی، فناورانه و نوآورانه کشور طی دهه‌های اخیر عنوان کرد: دهه ۱۳۸۰ حرکت جدی و اثرگذاری در تولید علم صورت گرفت، در دهه ۹۰ با تمرکز بر فناوری به رشد قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان دست یافتیم و زیست بوم فناوری و نوآوری توانست به جایگاه خوبی دست پیدا کند، اما این امر به تنهایی کافی نیست و باید با سرعت بیش‌تری حرکت را ادامه دهیم.

معاون علمی رییس‌جمهور ادامه داد: در این رقابت جهانی، مهم است که انتظارات خودمان و انتظارات زیست‌بوم را از خودمان به خوبی بشناسیم و در مسیر تحقق آن‌ها حرکت کنیم.

افشین در این میان بر نقش دولت در حمایت از حرکت رو به جلوی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان کشور با استفاده از بازوهای معاونت علمی و پارک فناوری پردیس تاکسد کرد و گفت: رسالت معاونت علمی و پارک فناوری پردیس این است که از دویدن‌ها و حرکت سریع  حمایت کند زیرا آن چه که موفقیت را به ارمغان می‌اورد، همین دویدن برای خلق نوآوری است.

پارک فناوری پردیس دارای ظرفیت بسیار خوبی است و می‌تواند جهانی شدن را رقم بزند، اما برای رقابت با دنیا به سرمایه گذاری نیاز داریم و‌حمایت‌هایی که در این زیست‌بوم بتوانیم سرعت بیش تری حرکت کنیم.‌ معاونت علمی و منطقه بین المللی فناوری و نوآوری آماده است تا از هر اقدامی‌برای تداوم این حرکت حمایت کند.

افشین ادامه داد: ما نیروی انسانی، دانش روزآمد و عزم خوبی داریم کافی است حمایت خوبی صورت بگیرد تا در آینده موفقیت را رقم بزنیم و‌ در دوره بعدی این اجلاس، رشد قابل توجه صادرات را جشن بگیریم.

در این مراسم و همزمان با بیست و سومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، فعالیت منطقه بین المللی نوآوری با حضور افشین به طور رسمی‌آغاز شد تا گام بلندی در عرصه فعالیت‌های نوآورانه مبتنی بر فناوری در ابعاد بین المللی رقم بخورد.

در این مراسم همچنین ضمن رونمایی از هشت محصول جدید از شرکت‌های برتر پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

با حضور معاون علمی رییس جمهور از کتاب شرح زندگی دکتر سعید سهراب پور، چهره ماندگار مهندسی کشور و مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان و عضو شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با عنوان مدیر شریف رونمایی شد.

در این کتاب که توسط انتشارات پارک علم و فناوری پردیس منتشر شده، فعالیت‌ها دستاوردها و  افتخارات این چهره ماندگار عرصه علمی پرداخته شده است.
 


کد مطلب: 283651

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283651/منطقه-بین-المللی-نوآوری-ایران-راه-اندازی

ITMen
  https://www.itmen.ir