کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه‌ای به میزبانی کاخ سفید

برنامه جدید آمریکا برای تقویت VPNها در ایران اعلام شد

17 شهريور 1403 ساعت 11:37

در یک نشست در کاخ سفید، نمایندگان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آمازون، گوگل، مایکروسافت و کلودفلیر گرد هم آمدند تا به بررسی راه‌های تقویت دسترسی کاربران به ابزارهای دور زدن فیلترینگ اینترنتی در کشورهایی مانند روسیه و ایران بپردازند.


آی‌تی‌من- این نشست با هدف متقاعد کردن این شرکت‌ها برای ارایه پهنای باند دیجیتالی بیشتر با هزینه‌های کمتر برای فناوری‌های عبور از فیلترینگ، به ویژه شبکه‌های خصوصی مجازی وی‌پی‌ان برگزار شد.

سایت العین در این خصوص نوشت: لورا کانینگهام، رییس صندوق فناوری‌های باز، به خبرگزاری رویترز گفت که هدف این جلسه این بود که شرکت‌های بزرگ فناوری بپذیرند به آن دسته از اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان که این صندوق هزینه آنها را تامین می‌کند با تخفیف و یا یارانه پهنای باند بیشتری اختصاص دهند.

کانینگهام تاکید کرد: استفاده از وی‌پی‌ان‌ها در کشورهایی مانند روسیه و ایران به شدت افزایش یافته و تعداد کاربران ماهانه این شبکه‌ها از ۹ میلیون نفر به بیش از ۴۶ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود که این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت آمریکا برای پشتیبانی از آزادی دسترسی به اطلاعات در کشورهایی با سانسور شدید اینترنتی است، که در آن دولت‌ها تلاش می‌کنند دسترسی کاربران به اطلاعات جهانی را محدود کنند.

صندوق فناوری‌های باز که تحت حمایت دولت ایالات متحده فعالیت می‌کند، به طور خاص از شبکه‌های خصوصی مجازی وی‌پی‌ان طراحی‌شده برای کار در کشورهایی که دسترسی به اینترنت را محدود می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، ایالات متحده بودجه بیشتری به این شبکه‌ها اختصاص داد تا از دسترسی آزادانه کاربران به اطلاعات جلوگیری نشود.

این بودجه از سوی وزارت خارجه آمریکا و از طریق «صندوق افزایش و پایداری فناوری‌های ضد سانسور» تأمین شده است؛ طرحی که در جریان اجلاس دموکراسی توسط دولت بایدن راه‌اندازی شد.

با این حال، صندوق فناوری‌های باز با چالش‌هایی در تأمین نیازهای فزاینده کاربران در کشورهایی مانند روسیه، میانمار و ایران مواجه است. در این کشورها، سانسور شدید اینترنتی مانع دسترسی آزادانه به اطلاعات خارجی می‌شود.

لورا کانینگهام گفت: بخش عمده‌ای از بودجه به پوشش هزینه‌های میزبانی این حجم بالای استفاده از سرورهای شرکت‌های خصوصی اختصاص داده شده است.

او افزود: «ما می‌خواهیم از این کاربران اضافی حمایت کنیم، اما منابع لازم برای پاسخگویی به این تقاضای فزاینده را نداریم.»

 
 


کد مطلب: 283634

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283634/برنامه-جدید-آمریکا-تقویت-vpnها-ایران-اعلام

ITMen
  https://www.itmen.ir