کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«همیار پایش الکترونیک» به‌عنوان شرکت معتمد مالیاتی فناپ تاسیس شد

فناپ , 13 شهريور 1403 ساعت 18:12

شرکت همیار پایش الکترونیک (فناپ‌یار) به‌عنوان شرکت معتمد مالیاتی گروه فناپ و براساس ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، تاسیس و آغاز به فعالیت کرد.


آی‌تی‌من- به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۸ به منظور اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی، برای شرکت‌هایی که توانایی‌های مالی، دانش فنی، زیرساخت سخت‌افزاری و توسعه نرم‌افزاری لازم در اجرای این قانون را دارند فراخوان عمومی امکان اخذ مجوز فعالیت معتمد مالیاتی، منتشر کرد.

صاحبان شرکت‌ها در پایان هر دوره مالیاتی براساس صورت‌حساب‌های الکترونیکی (خرید و فروش خود) به‌طور سیستمی اظهارنامه‌های خود را دریافت و پس از ورود اطلاعات تکمیلی، آن را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می‌دهند.

به این ترتیب سازمان امور مالیاتی به صورت نظام‌مند و دقیق‌تر می‌تواند میزان مالیات اصناف و شرکت‌ها را محاسبه کند. 
اگر شرکت‌ها وارد این حوزه و ثبت و ارسال صورت‌حساب‌های خود به‌صورت الکترونیکی نشوند، علاوه بر محرومیت از مشوق‌های مالیاتی، مالیات آنها براساس شواهد و رسیدگی‌های حضوری ممیزین تعیین می‌‌شود که می‌تواند بیشتر از حد واقعی باشد. همین امر ضرورت وجود شرکت‌هایی هم‌چون «همیار پایش الکترونیک» را نشان می‌دهد تا بتوانند به‌عنوان معتمد سازمان امور مالیاتی، مالیات سالانه شرکت‌ها را در بازه زمانی مقرر با کمترین خطا محاسبه و به قانون‌مند شدن فرآیند پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک کنند.

به گفته سیدحسن‌هاشمی مدیر بخش اداری شرکت تازه تاسیس همیار پایش الکترونیک، فناپ به دلیل احساس اهمیت و دورنمای اجتناب‌ناپذیر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، از سال ۱۳۹۹ در تلاش بود که وارد این فرآیند شود و با توسعه نرم‌افزارها و زیرساخت سخت‌افزاری، شرکت معتمد مالیاتی تاسیس کند. 

در همین چارچوب سال ۱۴۰۲ با تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های فناپ، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فناپ‌زیرساخت، فناپ‌تک و پارسا، سازو‌کار تاسیس شرکت همیار پایش الکترونیک مهیا و موافقت اصولی سازمان امور مالیاتی اخذ شد.

هاشمی در این باره گفت:« شهریور سال ۱۴۰۲ و پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان امور مالیاتی کشور، فعالیت‌هایمان را برای ثبت شرکت، طراحی و توسعه نرم‌افزار، تجهیز و راه‌اندازی شبکه مرکز داده و تجهیزات سخت‌افزاری انجام دادیم و پس از انطباق کامل با الزامات فنی، اجرایی و دستورالعمل‌های مختلف سازمان امور مالیاتی و انجام ممیزی دقیق آن سازمان از طریق تیم‌های نرم‌افزاری، تحلیل فرآیند، زیرساخت و سخت‌افزاری موفق به اخذ مجوز فعالیت و بهره‌برداری شرکت همیار پایش الکترونیک شدیم. تصمیم برای دریافت این مجوز از زمان حسن کمال‌لو که به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کرد آغاز شد و اکنون ابوذر مشایخی مدیرعامل این شرکت است و حسن کمال‌لو در هیات‌مدیره همیار پایش الکترونیک حضور دارد.»

به گفته او، شرکت همیار پایش الکترونیک در حال حاضر آمادگی ثبت، پایش و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک شرکت‌های مختلف را دارد.

هاشمی با تاکید بر این که استفاده از خدمات همیار پایش الکترونیک می‌تواند تمایز قابل توجهی نسبت به محاسبه مالیات توسط خود مودیان ایجاد کند افزود: ‌«ما می توانیم کمک کنیم تا مبلغ مالیات مودیان درست و به‌هنگام و با اعمال طرح‌های تشویقی تحت نام قانون تسهیل تکالیف مودیان محاسبه و ثبت شود.»
 
 


کد مطلب: 283624

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283624/همیار-پایش-الکترونیک-به-عنوان-شرکت-معتمد-مالیاتی-فناپ-تاسیس

ITMen
  https://www.itmen.ir