کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک میلیون و ۱۵۷ هزار کسب‌وکار در سکوهای بومی فعالند

ايرنا , 6 شهريور 1403 ساعت 16:50

آخرین آمار مربوط به وضعیت شاخص‌های حوزه ارتباطی کشور نشان می‌دهد که ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شده‌اند و تعداد خانوار فیبر نوری نیز از ۸ میلیون پوشش عبور کرده است؛ همچنین یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۷۷ کسب‌وکار در سکوهای دیجیتال بومی‌مشغول فعالیت هستند.


آی‌تی‌من- بر اساس آخرین آماری که از شاخص‌های حوزه ارتباطی کشور اعلام شده، اکنون پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۵.۲۵ درصد رسیده است. همچنین تعداد کاربران فعال ماهانه پیام‌رسان‌های بومی‌در بله ۱۰ میلیون کاربر، در سروش ۱۰.۴ میلیون کاربر و در روبیکا ۴۴ میلیون کاربر است.

پیک ترافیک داخلی ۵.۸ ترابیت بر ثانیه، نسبت ترافیک مصرفی داخلی کاربران به کل ترافیک مصرفی کاربران به ۴۸ درصد، پهنای باند شبکه انتقال داده کشور به ۶۴ ترابیت بر ثانیه، ظرفیت شبکه ip زیرساخت کشور به ۵۶.۵ ترابیت بر ثانیه، تعداد نقاط حضور بین‌المللی شرکت زیرساخت به ۸ نقطه و میزان ترانزیت اینترنت از خاک جمهوری اسلامی ایران به ۳.۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

۲ هزار سایت نسل پنجم اینترنت
همچنین ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. تعداد سایت‌های نسل پنجم تلفن همراه به ۲ هزار سایت و تعداد سایت‌های نسل چهار و چهار و نیم تلفن همراه به ۴۴ هزار و ۹۴ سایت رسیده است.

بخش دیگری از آمار مربوط به توسعه فیبر نوری در کشور است که آغاز آن تقریباً به دو سال قبل برمی‌گردد. اکنون آمار خانوار تحت پوشش فیبر نوری به ۸ میلیون رسیده و ۱۰ شرکت‌ ارائه دهنده خدمات اینترنتی مبتنی بر فیبرنوری مشغول فعالیت هستند. تعداد مشترکین فیبرنوری به ۵۸۷ هزار و ۶۳۱ مشترک رسیده است.

ضریب نفوذ ۱۷۹ درصدی تلفن همراه در کشور
در بخش مربوط به‌سرعت و ضریب نفوذ اینترنت، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۱۷۹.۰۲ و ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار ۱۳۲ درصد اعلام شده است. تعداد مشترکین پهن‌باند ثابت بیش از ۱۱ میلیون و تعداد مشترکین پهن‌باند سیار ۱۱۲ میلیون مشترک اعلام شده است.

سرعت اینترنت ثابت بر اساس داشبوردهای جهانی ۱۴.۷۷ مگابیت برثانیه و اینترنت همراه ۳۶.۹۷ مگابیت بر ثانیه است.

تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۴۸ میلیون نفر رسیده و ۹۹ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند.

۵ هزار و ۳۰۱ خدمت و مجوز بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود که از این عداد ۵۰۰ خدمت کاملا به شکل هوشمند قابل انجام است.

۸.۵ میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات
طبق آخرین آمار تا پایان ۱۴۰۲، تعداد تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات به ۸.۵ میلیارد، تعداد دستگاه‌های سرویس‌دهنده در مرکز ملی تبادل ۱۵۷ دستگاه و دستگاه‌های سرویس دهنده نیز به ۱۵۷ دستگاه رسیده است.

این گزارش با اعلام اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از ارزش‌افزوده اقتصاد کل کشور به ۸.۵ درصد رسیده، تعداد شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام را ۲۴۳ شرکت و تعداد شرکت‌های مستقر در پارک فاوا را ۴۷ شرکت اعلام کرده است.

محصولات جدید تولیدی و ارتقا محصولات شرکت‌های فعلی در پارک‌های فاوا به ۳۳۸ محصول رسیده است.

۶ هزار و ۵۷۲ باجه روستایی پست‌بانک
یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۷۷ کسب‌وکار دیجیتال بر بستر سکوهای بومی‌مشغول فعالیت هستند.

بخشی از اطلاعات این گزارش، مربوط به شرکت ملی پست و فعالیت‌های پستی در کشور است. اکنون یک هزار و ۴۲۰ شهر دارای آدرس ملی ژئوکد (کدبندی مکانی) شده هستند، ۶ هزار و ۵۷۲ باجه روستایی پست‌بانک و ۳ هزار و ۴۳۶ خودپرداز روستایی مشغول خدمت‌دهی در روستاها هستند.



کد مطلب: 283593

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283593/یک-میلیون-۱۵۷-هزار-کسب-وکار-سکوهای-بومی-فعالند

ITMen
  https://www.itmen.ir