کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم:

در زمینه تربیت و حفظ نیروی انسانی فناوری اطلاعات ضعیف عمل کردیم

وزارت علوم , 20 مرداد 1403 ساعت 12:10

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت پیشرفت کشور در حوزه تحول دیجیتال، سه پیشنهاد برای تحقق این مهم مطرح کرد.


آی‌تی‌من- محمدهادی زاهدی با اشاره به اهمیت سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، گفت: در برخی کشورها میزان سهم اقتصاد دیجتال از تولید ناخالص ملی بالای ۱۳درصد است، اما در کشور ما ۷ درصد است که این مسأله نشان می‌دهد در حوزه تحول دیجیتال مسیر زیادی را پیش رو داریم.

وی مهم‌ترین مؤلفه برای پیشرفت در حوزه تحول دیجیتال را سرمایه انسانی دانست و اظهار داشت: برای اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و تحول دیجیتال موفق باشیم باید سرمایه انسانی تربیت کرده و آن را حفظ کنیم که ما در هر ۲ زمینه ضعیف عمل کردیم.

زاهدی ادامه داد: با وجود اینکه در سه سال گذشته همت زیادی در این حوزه شد و قرار بود آزمون‌های تخصصی در این حوزه انجام شود اما مجوز آن از سوی سازمان اداری استخدامی ‌صادر نشد.

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: همچنین باید برای نیروهایی که در حوزه‌های فناورانه به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات کمک می‌کنند شرایطی مهیا شود که این نیروها در سیستم و جایگاهشان حفظ شوند، برخی از این افراد به سمت بخش خصوصی ‌می‌روند و بخشی دیگر مهاجرت می‌کنند، باید این افراد را در سیستم اداری خودمان حفظ کنیم.

زاهدی عنوان کرد: آخرین درخواست من هم این است که ما نیازمند راه‌اندازی یک سری آزمایشگاه‌های تخصصی امنیت هستیم تا به ارتقای سطح امنیت ما کمک کند.


کد مطلب: 283496

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283496/زمینه-تربیت-حفظ-نیروی-انسانی-فناوری-اطلاعات-ضعیف-عمل-کردیم

ITMen
  https://www.itmen.ir