کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خطاب به رییس جمهور منتخب:

در سیاست فیلترینگ فضای مجازی بازنگری کنید

اتاق بازرگانی تهران , 3 مرداد 1403 ساعت 10:58

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب درخواست بازنگری در سیاست‌ فیلترینگ و رفع فیلتر شبکه‌های کاربردی و پراستفاده مردم مانند اینستاگرام، پلی‌استور و یوتیوب را مطرح و عنوان کرد این اقدامات موجب افزایش امید در جامعه می‌شود، بدون اینکه برای دولت هزینه‌ای در بر داشته باشد.


آی‌تی‌من- فرزین فردیس خطاب به مسعود پزشکیان گفت: در دوره‌ای بالاترین مسوولیت اجرایی کشور را عهده‌دار شده‌اید که چالش‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی کشور، هریک به تنهایی برای زمین‌گیر کردن دولت و کشور کافی است؛ تورم افسارگسیخته طولانی‌مدت، ناترازی‌های شدید متعدد، فساد و رانت نهادینه شده در ساختار مدریتی و اجرایی کشور و گسست بین مردم و حکمرانی که به رسیدن سرمایه‌ اجتماعی به پایین‌ترین سطح منجر شده است. با این حال مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش پیش روی دولت چهاردهم ناامیدی جامعه است.

او ادامه داد: این ناامیدی عمومی‌در شرایطی ایجاد شده است که دولت آینده برای حل مشکلات کشور بیش از هر چیز به همراهی و همکاری مردم نیاز دارد.

او با اشاره به خواست فعالان و به‌خصوص جوانان حوزه اقتصاد دیجیتال کشور در مورد بازنگری سیاست فیلترینگ، توصیه کرد بازنگری در سیاست فیلترینگ و کاهش فیلترینگ اینترنت به عنوان اقدامی‌با خروجی کوتاه‌مدت در اولویت قرار گیرد. او گفت: تجدید نظر اساسی در سیاست فیلترینگ و کاهش آن، هم آثار فوری و ملموس دارد و هم بخش بزرگی از جامعه که با آن روزمره سروکار دارد را درگیر می‌کند؛ اجرای آن منابع مالی سنگین نیاز ندارد و حتی به صرفه‌جویی ملی با حذف یا تقلیل جدی فیلترشکن‌ها می‌انجامد.

فرزین فردیس افزود: به طور مشخص رفع فیلتر یوتیوب؛ بزرگ‌ترین دانشگاه جهان؛ پلی‌استور گوگل بزرگ‌ترین بازار نرم‌افزارهای موبایلی جهان و اینستاگرام که پیمایش‌های ملی نشان می‌دهد هم‌چنان پراستفاده‌ترین شبکه اجتماعی کشور و بازار عرصه محصولات و خدمات میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک و خانگی ایران است و اشتغال خرد قابل ملاحظه‌ای را زمینه‌سازی می‌کند؛ با وجود همه سختی‌ها در کوتاه‌مدت میسر است.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران ادامه داد: شما به عنوان رئیس دولت، رئیس شورای‌عالی فضای مجازی و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی در کارگروه متصدی فیلترینگ امکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جدی برای ایران و برای مردم ایران دارید. با گشایش‌های سریع در این حوزه؛ هم کار مفیدی برای اقتصاد کشور و زندگی مردم انجام داده و هم به مردم ایران به‌خصوص جوانان امید می‌دهید که شما را در سختی‌ها حمایت و پشتیبانی کنند و منتظر گشایش‌های ملموس بیشتر باشند.

فردیس در پایان این پیام برای مسعود پزشکیان به عنوان طبیب جمهور ایران آرزو کرد در درمان درد ناامیدی مردم موفق شود.
 
 


کد مطلب: 283419

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283419/سیاست-فیلترینگ-فضای-مجازی-بازنگری-کنید

ITMen
  https://www.itmen.ir