کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شبکه ملی بانوان نخبه و فناور راه‌اندازی می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 30 تير 1403 ساعت 11:31

با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و به بهانه ایجاد شبکه ملی بانوان نخبه و فناور، گردهمایی بیش از 30 بانوی فناور از جمله استادان دانشگاه، مدیران عامل شرکت‌ها، کارشناسان زبده در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، هوش مصنوعی، مخابرات و پزشکی، پژوهش و فناوری با هدف بررسی چالش‌های بانوان متخصص در این حوزه‌ها برگزار شد.


آی‌تی‌من- در این گردهمایی در خصوص سطوح مختلف اهداف شبکه‌سازی بانوان نخبه و فناور اعم از توانمندسازی بانوان و افزایش ظرفیت‌های تخصصی، تخصیص هدفمند تسهیلات و حمایت‌ها و ایجاد روابط فراملی و شاخص نمودن فعالیت‌های تخصصی بانوان بحث و گفت‌وگو شد.

این شبکه با هدف جمع‌آوری داده‌های موثق از بانوان ایرانی فناور و نخبه از طرق مختلف و تحلیل آن‌ها، جمع‌آوری ایده‌های مختلف شبکه‌سازی از طریق بنچ‌مارک نمونه‌های موجود، پرسش‌نامه‌ نظرسنجی و ارزیابی آن‌ها، ایجاد بستر سایت و شبکه‌های اجتماعی و عضوگیری و اجرای ایده‌ها و اعطای تسهیلات از طریق شبکه‌ ایجاد شده به صورت عادلانه فعالیت می‌کند.

شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی، طی سخنانی در این رویداد بیان کرد: اثر بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری بسیار پررنگ است و ارتباط بین بانوان و شناخت ظرفیت‌های آنان به این اثرگزاری کمک شایانی می‌کند.

انسیه حاجی زاده، معاون حوزه بانوان و مطالعات فناوری معاونت علمی نیز به توضیح نحوه شکل‌گیری این شبکه ملی پرداخت و اهمیت غیر قابل انکار شبکه‌سازی در میان بانوان نخبه و فناور را برای افزایش ظرفیت تخصصی و توانمندسازی بانوان نخبه و فناور، اعطای تسهیلات هدفمند و عادلانه و نیز  ایجاد ارتباطات فراملی و شاخص نمودن فعالیت‌های تخصصی بانوان در سطح بین‌المللی یادآور شد.

ایرجی زاد، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نیز اظهار کرد: تا به امروز شبکه‌سازی بانوان از سمت افراد بسیاری پیگیری شده  اما آن طور که باید اجرا نشده و امروز شما می‌بینید که عملا شبکه‌ی موثری برای بانوان وجود ندارد.

جباری فر، پژوهشگر برتر دانشگاه مک گیل کانادا و موسس شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی اظهار داشت: حضور بانوان در سطوح مدیریت کلان برای ایجاد تنوع فکری مورد نیاز و ارتقای بخش شرکت‌ها و سازمان‌ها است. وی افزود: با تشکیل این شبکه و شاخص کردن فعالیت‌های تخصصی بانوان به بانوان ایرانی مقیم خارج از کشور نشان داده می‌شود در داخل کشور می‌توان فعالیت‌های شاخصی انجام داد و ترغیب به کار در کشور خودشان می‌شوند.
 


کد مطلب: 283401

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283401/شبکه-ملی-بانوان-نخبه-فناور-راه-اندازی-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir