کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری بین‌المللی در راستای ضرورت محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی , 30 تير 1403 ساعت 11:10

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) گفت: در اجلاس سازمان بهداشت جهانی در رابطه با محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات در مورد تجربه کشورها در رابطه با تبلیغ و ترویج دخانیات و ممنوعیت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال، مطرح شد و نمایندگان ایران نیز تجربیات و دستاوردهای کشور را ارائه کردند.


آی‌تی‌من- امین کلاهدوزان با اشاره به برگزاری اجلاس برخط سازمان بهداشت جهانی در رابطه با محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات به میزبانی دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مدیترانه شرقی، اظهار کرد: در این اجلاس کارشناسانی از سازمان بهداشت جهانی و کشورهای مختلف به ارائه مسائل به‌روز این حوزه و تجربیات موجود پرداخته و مهم‌ترین چالش‌های قانونی و اجرایی در حوزه بازاریابی دیجیتال دخانیات به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: گفت‌وگو پیرامون وضعیت کشورها در رابطه با تبلیغ و ترویج دخانیات و ممنوعیت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال از جمله مباحث مطرح شده در این اجلاس بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نیز تجربیات و دستاوردهای کشور را ارائه کردند.

وی با اشاره به قوانین و مقررات موجود در حوزه ممنوعیت تبلیغات، بازاریابی و فروش آنلاین دخانیات، تصریح کرد: از جمله قوانین موجود در این موضوع، «آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» و «ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و یا نگهداری محصولات دخانی و کالاهای تبلیغی دخانی» است.

کلاهدوزان در پایان، اظهار داشت: بررسی قوانین ملی کشورها، نقاط قوت، ضعف و چالش‌های موجود و گفت‌وگو پیرامون همکاری‌های بین‌المللی در راستای محدودسازی بازاریابی دیجیتال دخانیات از جمله موارد مطرح شده در روز پایانی و جمع‌بندی این اجلاس سه روزه بود.
 


کد مطلب: 283398

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283398/همکاری-بین-المللی-راستای-ضرورت-محدودسازی-بازاریابی-دیجیتال-دخانیات

ITMen
  https://www.itmen.ir