کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقیب هندی توییتر به آخر خط رسید

ايسنا , 16 تير 1403 ساعت 12:24

شبکه اجتماعی هندی «کو» (Koo)که خود را به عنوان رقیب ایکس (توییتر سابق) ‌ معرفی کرده بود، به دنبال شکست مذاکرات خرید این پلتفرم، تعطیل می‌شود.


 
آی‌تی‌من- با وجود آن که «کو»، بیش از ۶۰ میلیون دلار تامین مالی از سرمایه‌گذاران برجسته‌ای نظیر «تایگر گلوبال» و «اکسل» جذب کرده بود، با چالش‌های قابل توجهی در گسترش پایگاه کاربران خود و درآمدزایی در دو سال گذشته روبرو بود.

پایگاه فناوری تِک کرانچ در فوریه گزارش کرده بود «کو» سرگرم مذاکرات فروش با استارتاپ رسانه اینترنتی «دیلی‌هانت» است که پنج میلیارد دلار ارزش دارد. اما موسسان «کو» روز چهارشنبه اعلام کردند مذاکرات مذکور به توافق نرسید.
پلتفرم «کو» تلاش کرد با فراهم کردن گزینه ارسال پیام به زبان‌های بومی‌‌متعدد در فضایی شبیه ایکس، کاربران را در هند جذب کند. این پلتفرم در ابتدا در دوران تنش میان توییتر و دولت هند، در هند محبوب شد. این اختلاف پس از آن درگرفت که توییتر حاضر به قبول درخواست‌های دولت هند برای حذف محتوا نشده بود.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هندی سال‌ها تلاش کردند گزینه‌های بومی ‌پلتفرم‌های محبوبی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، توییتر و یوتیوب را بسازند. اما گویا این شرکت‌های آمریکایی قابلیت بهتری در خدمات‌رسانی به بخش‌های متنوع بازار هند داشته‌اند.
 
 


کد مطلب: 283342

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/283342/رقیب-هندی-توییتر-آخر-خط-رسید

ITMen
  https://www.itmen.ir