یک ماه پس از عرضه سری آیفون 15 اپل، وبسایت PerfectRec نخستین دادههای خود در این زمینه را منتشر کرد. این دادهها نشان میدهند که میزان رضایتمندی کاربران آیفون 15 پرو از آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو کمتر است.
آیتیمن- آخرین گزارش منتشر شده در این زمینه نشان میدهد که میزان رضایتمندی مشتریان از گوشیهای آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس کماکان رو به کاهش است. این در حالی است که میزان رضایتمندی از گوشیهای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نسبت به مدلهای رده بالا بیشتر است.
گزارش جدید سایت PerfectRec شامل نزدیک به 700 هزار مورد بررسی گوگلی است که توسط کاربران به ثبت رسیده است. وبسایت PerfectRec میزان کسب امتیاز 5 از 5 برای سری آیفون 15 و آیفون 15 پرو را بر حسب درصد محاسبه کرد.
نکته جالب توجه اینکه فروش دو مدل پرو از ماه سپتامبر به بعد کاهش یافته است. با عرضه این گوشیها در ماه سپتامبر، تعداد زیادی از مشتریان نسبت به خریداری گوشیهای هوشمند رده بالا اول اقدام کردند.
در آن زمان 73.5 درصد از کاربران آیفون 15 پرو، امتیاز 5 از 5 را برای این گوشی در نظر گرفتند. اکنون این رقم به 66.1 درصد کاهش یافته است.
این رقم برای آیفون 15 پرو مکس نیز از 77 به 72.5 درصد کاهش یافته است. در مقابل، امتیاز آیفون 15 از 68.2 به 78.1 درصد و امتیاز آیفون 15 پلاس از 70 به 73.5 درصد افزایش پیدا کرده است.
سه شکایت کلیدی ثبت شده در خصوص آیفون 15 پرو طی مدت 30 روز گذشته شامل شارژدهی ضعیف باتری، پیشرفتهای جزئی نسبت به آیفون 14 پرو و ناامیدی از طراحی فیزیکی و لنزهای بیرونزده دوربین است.