طبق پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکتهای بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب)با محدودیتهای بیشتری درباره شیوه استفاده ازدادههای کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبهرو میشوند.
آیتیمن- براساس پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارتآمریکا، شرکتهای بزرگ فناوری مانند آلفابت (مالک یوتیوب) با محدودیتهای بیشتری درباره شیوه استفاده ازدادههای کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبهرومیشوند.
کمیسیون فدرال ارتباطات در بیانیه قانون پیشنهادینوشته بود مشغول بررسی تغییر قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است تا محدودیتهای بیشتریبر زمان و شیوه استفاده شرکتها از دادههای کودکان برای سودآوری وضع کند.
همچنین این آژانس فدرال اعلام کرد شیوه استفاده شرکتها از نوتیفیکیشنها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن را محدود میکند. این قانون روی شرکتهایی تاثیرمیگذارد که دادههای خصوصی کاربران حدود ۱۳ سال وکمتر را جمع آوری میکند.
لینا خان، رییس کمیسیون فدرال ارتباطات، در این باره میگوید: کودکان باید بتوانند بدون آنکه تحت رصدشرکتهایی باشند که در پی جمع آوری و پول درآوردن ازاطلاعات شخصی آنها هستند، در فضای آنلاین بازیکنند و بیاموزند. تغییرات پیشنهادی برای قانون مذکورلازم است، به خصوص در عصری که ابزارهای آنلاین برای زندگی روزمره حیاتی هستند.
از آنجا که بسیاری پلتفرمها و وب سایتهای اینترنت رایگان هستند، شرکتها برای تامین هزینههایشان به تبلیغات متکی هستند. آنها سعی میکنند تبلیغات را با استفاده از اطلاعاتی درباره علایق کاربران طراحی کنند.
منتقدان پلتفرمهای آنلاین را متهم میکنند که نتوانستهاند آسیبهایی که الگوریتمهای آنها برای نگهداشتن کودکان در فضای آنلاین به وجود میآورند را برطرف کنند.
براساس تغییرات پیشنهادی شرکتها باید به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان با آگهی دهندگان و دیگرطرفهای ثالث، به طور جداگانه رضایت قابل تایید والدین را دریافت کنند.
تغییرات مذکور تاکید بر این موضوع دارند که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی شان را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند. علاوه برآن به مدارس اجاره میدهد تا شرکتهایی که فناوری آموزشی را فراهم میکنند را از استفاده تجاری ازاطلاعات جمع آوری شده، منع کنند.
کمیسیون فدرال ارتباطات مهلتی ۶۰ روزه برای دریافت اظهارنظرها در باره این پیشنهادات تعیین کرده است.