مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت اعلام کرد که عملکرد نامناسب شرکتهای گارانتی موبایل، موجب لغو مجوز آنها میشود.
آیتیمن- حمید محلهای، مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت، با اشاره به اینکه تاکنون همه شرکتهای گارانتی عضو سامانه جامع خدمات پس از فروش شدهاند، اعلام کرد: با پیوستن شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس ازفروش، شرکتهایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، لغو مجوز میشوند.
وی افزود: هر ایرادی پس از خرید برای گوشیها ایجاد شود و عرضه کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن را مانند روز اول نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری درهمان مدل تعویض کند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: افزون بر تشدید نظارتها، ظرف یک هفته به شکایات شهروندان از کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراه رسیدگی میشود.
وی در پاسخ به این سوال که با تکمیل فرآیند پیوستن گوشیهای تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس ازفروش چه اتفاقی میافتد و این موضوع برای خریداران تلفن همراه چه مزایایی به همراه دارد؟ گفت: در حوزه خدمات پس از فروش برای موبایل و لوازم خانگی در حال حاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تأمین کننده این تجهیزات باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروشثبت نام نکرده باشد و یا کالاهایش را اظهار نکرده باشد.
محلهای تصریح کرد: حدود دو ماه پیش، به صورت سیستمی این شرکتها متصل نبود، ولی الان قبل از اینکه اظهار و شناسنامه خدمات پس از فروش و تأیید شود،هیچ گونه امکان وارداتی یا اظهار وارداتی یا اظهارتولیدی وجود ندارد.
وی گفت: در حوزه کالای موبایل یا تلفن همراه تولیدکننده زیادی نداریم اما در گام بعدی برای تولیدکنندگان هم حجم بیشتری را به سامانه وارد میکنیم. درخصوص سایرکالاهای لوازم خانگی تولیدات داخل هم کاملاً به سامانه خدمات پس از فروش متصل شده است.