آمار فروش جهانی ساعت هوشمند در تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد که نشان میدهد اپل و هواوی عملکرد موفقیتآمیزی داشتند، اما سامسونگ باوجود کسب رتبه دوم آمار خوبی ندارد.
آیتیمن- گزارش جدیدی از محققان Counterpoint منتشر شده که آمار فروش جهانی ساعتهای هوشمند را در تابستان نمایشمیدهد. براساس این آمار فروش تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان سال گذشته ۹٪ افزایش یافته که نشان میدهد شرکتها در توسعه نسخههای بهتر عملکرد خوبی را ارائه دادند. باتوجهبه این آمار مشخص میشود که رشد قابل توجه در بازار هند و رشد کمنظیرهواوی در چین نقش مهمی در افزایش ۹ درصدی داشته است.همچنین در آمار Counterpoint به بازار ساعتهای هوشمند با سیستمعامل پیشرفته (HLOS) نیز توجه عمیقی شده است.این دستگاهها از برنامههای شخص ثالث پشتیبانی میکنند تا کاربر برنامه مورد نظر خود را روی آن نصب کند.
اپل واچ بهعنوان محبوبترین ساعت هوشمند جهان، در بخش ساعتهای با سیستمعامل پیشرفته بیشترین فروش را در تابستان ۱۴۰۲ داشت. اپل واچ توانست افزایش حدود ۷ درصدی را نسبت به تابستان سال گذشته تجربه کند. همچنین نسخه ارزانSE عملکرد خوبی داشت تا اپل در طول تابستان برتری خود را نسبت به سامسونگ که در رتبه دوم قرار دارد افزایش دهد. در مجموع اپل توانست سهم خود را در بازار تقریبا ثابت نگه دارد بهصورتی که باوجود رشد ۹ درصدی بازار، سهم اپل از ۴۵٪ کاهش نیافت. همچنین غول کوپرتینویی توانست با این آمار بهترین تابستان خود را از نظر فروش ساعت هوشمند تاکنون تجربه کند.
از سوی دیگر سامسونگ عملکرد جالبی نداشت و سهم اینشرکت از بازار نسبت به تابستان گذشته در این تابستان از ۲۴ به ۱۸ درصد کاهش یافت. باوجود رشد کلی بازار، سامسونگ در اینتابستان با کاهش ۱۹ درصدی فروش همراه بود که میتواند زنگ خطر بزرگی برای ابر شرکت کرهای باشد. بااین حال عملکرد گلکسی واچ ۶ و واچ ۶ کلاسیک بهعنوان بهترین محصولات سامسونگ که اوایل تابستان راهی بازار شدند تنها ۳ درصد نسبت به سری ۵ سال گذشته کمتر شد. در این مدت فروش محصولات رده پایینتر این شرکت با کاهش فروش زیادی مواجه شد که در نهایت، میانگین قیمت فروش ساعتهای سامسونگ (ASP) را افزایش داد. یعنی هر نسخه ساعت سامسونگ بهصورت متوسط با قیمت بالاتری بهفروش رسیدند که بدون درنظر گرفتن کاهش فروش کلی، خبر خوبی برای این شرکت است.
تنها اندکی پایینتر از سامسونگ، شرکت هواوی توانست ۱۴درصد از سهم بازار را طی تابستان ۱۴۰۲ کسب کند. این درحالیاست که سهم این شرکت در سال گذشته کمتر از ۷ درصد بود و در مقایسه این شرکت ۵۶ درصد در تمام ساعتها و ۱۲۲ درصد در ساعتهای برتر (HLOS) پیشرفت کرد.