شبکه اجتماعی «تردز» شرکت متا پلتفرم که به قاتل توییتر شهرت پیدا کرده، با کاهش تعداد کاربران روزانه فعال و زمان سپری شدن در این اپلیکیشن، از زمان راهاندازی شدن در آخر هفته گذشته، روبهرو شده است.
آیتیمن- شبکه اجتماعی متن محور تردز، هفته گذشته راهاندازیشد و ظرف مدت پنج روز، ۱۰۰ میلیون نفر به عضویت آن پیوستند. با این حال، آمار شرکتهای «سنسور تاور» و «سیمیلار وب» نشان میدهد که این پلتفرم با کاهش نرخ رشد و تعامل کاربران روبهرو شده است.
دادههای سنسور تاور، کاهش قابل ملاحظه تعامل کاربران از زمان راهاندازی شدن تردز را نشان میدهد. تعداد کاربران روزانه فعال این پلتفرم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، حدود ۲۰ درصد کمتر از شنبه بود و زمانی که هر کاربر در اینشبکه اجتماعی سپری کرد، از ۲۰ دقیقه، به ۱۰ دقیقه رسیدکه یک کاهش ۵۰ درصدی بوده است.
آمار شرکت تحلیل و داده دیجیتالی سیمیلار وب هم روندهای مشابه را تائید میکند. طبق این آمار، تردز با کاهش بیش از ۲۵ درصدی تعداد کاربران روزانه فعال در فاصله هفتم ژوییه تا دوشنبه در گوشیهای اندروید، روبهرو شده است اما این شرکت هنوز آمار مربوط به دستگاههای iOS را نهایی نکرده است. آمار سیمیلار وب همچنین نشان میدهد زمان استفاده از تردز، تقریبا نصف شده و زمانی که کاربران آمریکایی در این اپلیکیشن سپری کردهاند، از حدود ۲۰ دقیقه در ششم ژوییه، به بیش از هشت دقیقه در دهم ژوییه، کاهش پیداکرده است.
تردز از پنجم ژوییه که راهاندازی شد، به دلیل ارتباط با اینستاگرام و امکان استفاده از نام کاربری و انتقال دنبال کنندهها از این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و بازخورد مثبت تبلیغات کنندگان، سر و صدای زیادی به پا کرد. وب سایت فناوری "ورج" گزارش کرده بود کاربران ظرف مدت یکروز، بیش از ۹۵ میلیون پست در تردز ارسال کرده و ۱۹۰میلیون لایک کرده بودند.
با این حال، تردز در روزهای نخست فعالیت خود بوده و افزایش یکباره عضویتها طبیعی است، زیرا کاربران سرویس جدید و فضای آن را کنکاش میکنند تا مناسب بودن آن را ارزیابی کنند.
آدام موسری، مدیر اینستاگرام و تردز در شرکت متا پلتفرم، با صراحت گفته است وی قصد ندارد اخبار یا سیاست را در اینپلتفرم جدید در ارجحیت قرار دهد و از این رو، ممکن است تردز برای بعضی از کاربران بانفوذ، نتواند جایگزینی برای توییترباشد.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، جاسمین انبرگ، تلحیلگر ارشد «اینسایدر اینتلیجنس» گفت: اگر از هر چهار کاربر اینستاگرام، یک نفر ماهانه از تردز استفاده کنند برایشرکت متا کفایت میکند تا تردز به بزرگی توییتر باشد.