آیین بهره برداری از سامانههای فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و دیگر مسوولان مربوطه رونمایی شد.
آیتیمن- در ابتدای این مراسم، میثم سید صالحی معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات به معرفی سامانههای افتتاح شده پرداخت و توضیحاتی درباره کارکرد، قابلیت و ویژگیهای مهم این سامانهها ارایه کرد.
سامانههای صمصام، کاروان (مدیریت مشتریان مخابرات)، کارا (مدیریت نیروهای میدان) و بازار برخی از سامانههایی بودند که دیروز افتتاح شدند.
در این مراسم داوود زارعیان معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات هم اظهار کرد: در زمینههایی که افتتاح شد تقریبا به جز دو یا سه سامانه که ما نقشی در آن نداشتیم، بقیه سامانهها به حوزه تجاری مربوط میشود و امیدواریم از سامانهها به خوبی استفاده کنیم.
وی افزود: راهاندازی سامانهها منوط به بهره برداری درست آنها است و آموزش در این زمینه هم بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. در حوزه معاونت تجاری دو موضوع مهم باید همواره مورد توجه قرار گیرد که آنها سفر و تجربه مشتری است و این دو موضوع بدون آی تی معنا ندارد. کاربرد دیگری که این سامانهها میتوانند داشته باشند رصد، پیگیری مشتریها است. بحث دیگر بازاریابی و فروش است که سامانههای افتتاح شده میتوانند به ما کمک کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ما ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و ۵ میلیون میلیون مشترک اینترنت پر سرعت داریم که نیازمند تعامل با ما هستند و امیدواریم این تعامل از طریق سامانههایی که امروز رونمایی شد انجام شود.
همچنین مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم گفت: شرکت مخابرات ایران یک شرکت خدمات رسان به مردم است و جزو شرکتهای بزرگ و مهم کشور است و خدماتی که ارایه میدهند مورد نیاز مردم است. وی تاکید کرد: برای ارایه خدمات بهتر و سریع تر به مردم نیازمند تحولاتی درونی و بیرونی است و تحولات درونی شرکت مخابرات ابعاد مختلفی دارد.
سلطانی درباره نقش افتتاح و رونمایی این سامانهها تشریح کرد: زمانی که درباره تحولات بیرونی مصاحبه و صحبت میکنم نگاهم به تحولات درونی هم هست و البته فقط سرعت مهم نیست بلکه کیفیت و دانش و مطرح است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توصیه کرد: استقرار سامانههای افتتاح شده نیازمند همکاری و همگرایی همه مدیران مخابرات است تا اثرات آن را در مشتریان مشاهده کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات نیازمند دوکار بزرگ است، ادامه داد: سرمایه گذاری یکی از اقداماتی است که باید انجام شود و ما در حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات سرمایه گذاری مناسبی انجام ندادهایم و باید سرمایهگذاری مناسب را انجام دهیم.
سلطانی بر لزوم توجه به نیرو و منابع انسانی پرداخت و گفت توجه به این موضوع بسیار مهم است چراکه رقبا در این حوزه بسیار زیاد هستند.
مجید سلطانی در حاشیه رونمایی از 16 طرح فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: نمودارها ، آمارها و رصدهای هفتگی سامانههای مخابرات نشان میدهد که تعداد شکایتهای مردمیاز شرکت مخابرات روند کاهشی داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی افزود: اگرچه این طرحها درون سازمانی است اما از همه مدیران شرکت درخواست میکنم بر اجرای صحیح این سامانههای فناورانه نظارت کنند تا شاهد اثربخشی آن در افزایش رضایت مشتریان باشیم.
سلطانی گفت: رصد هفتگی سامانههای مخابرات حاکی از کاهش تعداد شکایتهای مردمیاز شرکت مخابرات ، کاهش زمان رفع خرابی و افزایش سرعت عمل در رفع خرابیها هستیم اما باید به سمتی پیش برویم که پله پله رضایت مشتریان را بهتر کسب کنیم چرا که این آمارها کفایت نمیکند و باید بیش از اینها کار کنیم.