نخستین رویداد معرفی پلتفرم دیجی ساین در روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه در سالن همایشهای هتل قلب تهران برگزار شد.
آیتیمن- در این مراسم مدیران و نمایندگانی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروخانههای برتر تهران، شرکتهای آرایشی، بهداشتی و حوزههای مرتبط با سلامتی، شرکتهای پرداخت الکترونیکی، خبرنگاران رسانههای مرتبط با حوزه تکنولوژی و سلامت و همچنین تعدادی از فعالان و مدیران موفق از اکوسیستم استارتاپی ایران حضور داشتند.
دیجی ساین یک شبکه یکپارچه خدمت رسانی و تبلیغاتی است که مبتنی بر کیوسکهای لمسی دیجیتال در مراکزی مثل داروخانهها خدمات پرداخت الکترونیکی را به صورت خودکار ارائه میدهد و همچنین با بهرهگیری از تکنولوژی اطلاع رسانی یکپارچه (دیجیتال ساینیج) زیرساخت ارائه انواع محتواهای ارتباطی، تبلیغاتی و آموزشی را برای مخاطبانش فراهم ساخته است.
رییس هیات مدیره دیجی ساین در این رویداد از تجربیات کسب و کارهای نو و مدرن در دنیا گفت و به اهمیت سرمایه گذاری و تمرکز بر روی استارتاپهای مبتنی بر تکنولوژیهای دیجیتال اشاره کرد.
ذاکری با اشاره به عملکرد موفق دیجی ساین در یکسال آغازین ورود به بازار و برنامههای آینده، اظهار امیدواری کرد که به زودی دیجی ساین به عنوان یک کسب و کار مدرن و موفق در جامعه ایران شناخته شود و بتواند سرمنشاء منافع بیشتری برای تمامی مخاطبینش باشد.
تجهیز صد داروخانه به دستگاههای دیجی ساین
حسین کاشانی بنیانگذار و مدیرعامل دیجی ساین نیز با اشاره تاریخچه فعالیت این شرکت و تولید اولین کیوسکها از سوی شرکت «آرانتاچ»، شرکت مادر دیجیساین، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ زیرساختهای اصلی نرم افزاری و سخت افزاری را آماده کردیم و در سال ۱۴۰۱ ورود اولیه به بازار، با تمرکز بر روی داروخانههای شهر تهران انجام شد و توانستیم بیش از صد داروخانه را به دستگاههای دیجی ساین تجهیز کنیم.
وی با بیان اینکه امروز روزانه بیش از ۱۰ هزار تراکنش پرداخت از سمت دستگاههای دیجی ساین انجام میشود، از برنامه سال آینده برای ورود به کسب و کارهای جدید و نصب حداقل ۵۰۰ دستگاه دیجی ساین خبر داد.
تغییر پارادایمهای سنتی توسعه کسب و کارها
محمد زرین یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین نیز در خصوص تغییر پارادایمهای سنتی توسعه کسب و کارها در دنیا به سمت خلق اکوسیستمهای کسب و کار سخنانی مطرح کرد و به اهمیت ارتباط مفاهیم جدید اکوسیستم و انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال اشاره کرد.
زرین پس از ذکر مثالهایی از توسعه اکوسیستم کسب و کار در دنیا و ایران، اظهار داشت: سه شاخصه اصلی در اکوسیستم کسب و کار تغییر مفهوم «مشتری» به «همآفرین ارزش»، تغییر مفهوم «محصول» به «ارزش شبکه» و همچنین تحول در شیوه رقابت و همکاری توامان است. به این معنا که اغلب کسب و کارهای پیشرو در دنیا دیگر فقط تولید کننده و فروشنده خدمت یا کالا به تنهایی نیستند و در جریان خلق ارزش برای مخاطبان، تمامی ذینفعان و بازیگران یک اکوسیستم نقش موثر و مستقیم دارند.
وی در ادامه مدل کسب و کار این مجموعه را تشریح کرد و گفت: در اکوسیستم دیجی ساین، علاوه بر عموم مردم که از خدمات دستگاهها مثل پرداخت الکترونیکی اتوماتیک استفاده میکنند، داروخانهها، شرکتهای دارویی و آرایشی و بهداشتی به عنوان تبلیغ دهنده، شرکتهای پرداخت الکترونیکی و نرم افزاری به عنوان شرکای تجاری و همچنین آژانسهای تبلیغاتی به عنوان همکار در این اکوسیستم نقش آفرین هستند.
زرین در ادامه به تشریح رسانه جدید تبلیغاتی در نقطه فروش پرداخت و مزایای تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات فیزیکی و چاپی در مراکز ارائه خدمات و محصولات را برشمرد.
ارایه خدمات فنی با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا
سپس حمید حائری، هم بنیانگذار و مدیر فناوری اطلاعات دیجی ساین به ایراد سخنرانی پرداخت.
حائری زیر ساختهای اصلی و مهم دیجی ساین را در حوزه اینترنت اشیا و مدیریت یکپارچه محتوا به صورت رایانش ابری تشریح کرد.
به گفته وی، دیگر برای پشتیبانی فنی از کیوسکهای تعاملی و لمسی دیجی ساین، نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان پشتیبانی نیست و بسیاری از خدمات فنی از راه دور و با استفاده از یک سخت افزار پیشرفته با تکنولوژی اینترنت اشیاء قابل انجام است.
به گفته مدیر فناوری دیجی ساین، توسعه تکنولوژی اینترنت اشیا، بکارگیری از فناوری آنالیز تصویر برای شناخت کاربران و بهره گیری از هوش مصنوعی به زودی در پلتفرم دیجی ساین پیاده سازی خواهد شد.
گفتنی است؛ مدیران و کارکنان مجموعه ایمن افزار شایگان، ارائه دهنده نرم افزارهای مالی و اتوماسیون در داروخانههای ایران، به عنوان شریک اصلی مجموعه دیجی ساین در این مراسم حضور داشتند.
رونمایی از محصولات جدید دیجی ساین
موضوع بعدی رویداد، رونمایی از دو محصول و خدمت جدید دیجی ساین بود که با همکاری مجموعه نرم افزاری ایمن افزار آماده شده است اپلیکیشن موبایلی گزارش گیری از کلیه اقدامات نرم افزارهای مالی و حسابداری داروخانه یکی از این محصولات بود. با استفاده از این اپلیکیشن برای گزارش گیری از فعالیت های داروخانه اعم از فروش، مالی، حسابداری، انبار و غیره دیگر نیازی به حضور مدیران و مالکان داروخانه در محل داروخانه نیست.
خدمت دیگری که در این رویداد معرفی و رونمایی شد، دیجیتالی و اتوماتیک شدن نسخ الکترونیکی در داروخانهها با زیرساخت دیجی ساین بود.
با استفاده از این خدمت، مراجعان به داروخانهها برای دریافت داروهای نسخهای، نیازی به گفتن کدملی به متصدیان داروخانه ندارند و میتوانند با استفاده از کیوسکهای دیجی ساین، به صورت خودکار از وضعیت بیمه و نسخههای خود مطلع شده و مواردی که می خواهند بدون معطلی سفارش دهند.
سید احمد حائری، مدیرعامل ایمن افزار، به عنوان شریک تجاری دیجی ساین در ادامه این رویداد از منافع و ارزشهای مشترکی که از همکاری با دیجی ساین حاصل شده سخن گفت و دو محصول جدید را یکی از مصادیق این همکاری اعلام کرد.
در بخش دوم رویداد نیز پنل گفتوگویی با حضور سیدعلی موسوی، معاونت نوآوری و فناوری شرکت داده پردازی پارسیان، علی رزازان، عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، محسن مفتوحی، معاون پذیرندگان و پروژههای خاص شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش، سید احمد حائری، مدیرعامل شرکت نرم افزاری ایمن افزار شایگان و محمد زرین، مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین برگزار شد.