مایکروسافت اعلام کرد مشغول بازسازی موتور جستوجوی اینترنتی بینگ و مرورگر اج (Edge) با هوش مصنوعی است.
آیتیمن- این امر نشان دهنده بلندپروازیهای غول فناوری آمریکایی برای دستیابی دوباره به جایگاه برتر در بازارهای فناوری مصرفی است.
سازنده سیستم عامل ویندوز مشغول تثبیت آینده خود در بازار از طریق سرمایه گذاری میلیاردها دلار در فناوری هوش مصنوعی است و همزمان به طور مستقیم گوگل را که در زمینه فناوری جستوجو و مرورگر پیشرو بوده است، به چالش میکشد.
اکنون مایکروسافت مشغول راهاندازی چت بازی زنده است که همراه نتایج جستوجوی بینگ ارائه میشود. به این ترتیب هوش مصنوعی میتواند صفحات وب را خلاصه کند، منابع مختلف را ترکیب کند و حتی ایمیل بنویسد و آنها را برای مشتریان بیشتری ترجمه کند.
این شرکت پیش بینی میکند هر درصد سهمیکه به دست میآورد، ۲ میلیارد دلار به درآمد تبلیغات جستوجو اضافه میشود. در همین راستا مایکروسافت با Open AI همکاری میکند تا بتواند از رقبای خود در سیلیکون ولی جلو بزند و عوایدی وسیعی از ابزارهایی به دست آورد که تولید محتوا را تسریع و فعالیتها را خودکار میکند.
این امر روی محصولات کسب و کار مختلف مانند ابر رایانشی و ابزارهای تسهیل همکاری و همچنین اینترنت مشتریان تاثیر میگذارد.
سهم این شرکت از جستوجوی آنلاین حدود یک دهم کل بازار تخمین زده میشود. با این وجود بسیاری از سرمایه گذاران این فناوری را یک برد برای تمام بازیگران صنعت میدانند.