کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسنپ و تپسی در صدر استعلام‌گیرندگان بخش خصوصی از گذرگاه خدمات عمومی دولت

سازمان فناوری اطلاعات , 18 بهمن 1401 ساعت 15:39

مرکز ملی تبادل اطلاعات تازه‌ترین وضعیت پیشرفت گذرگاه خدمات دولت(GSB) و خدمات عمومی‌دولت(PGSB) را به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر منتشر کرده است.



آی‌تی‌من- جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات به مجموع تراکنش‌های ثبت شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و اظهار کرد: بیش از پنج میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است که حدود دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون آن متعلق به گذرگاه خدمات دولت(GSB)  و حدود سه میلیارد آن به گذرگاه خدمات عمومی‌دولت(PGSB)  تعلق دارد. وی گفت: بر اساس اطلاعات آماری به دست آمده از مرکز ملی تبادل اطلاعات، گذرگاه خدمات دولت در شاخص سرویس‌های ارائه شده شاهد افزایش ۹۵ سرویس جدید در دی ماه است. بدین ترتیب تا پایان دی ماه بیش از یک هزار و ۶۰۰ سرویس توسط مرکز ملی تبادل به دستگاه‌های دولتی ارایه شده است. هم‌چنین با اضافه شدن دو دستگاه جدید به مجموع دستگاه‌های سرویس‌دهنده، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ابتدای بهمن ماه در مجموع ۷۷ دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات دولت(GSB) به فعالیت می‌پردازند. این در حالی است که تعداد ۳۱۹ دستگاه سرویس‌گیرنده در این بستر وجود دارند که نسبت به اخذ سرویس‌های استعلامی‌اقدام می‌کنند همچنین بیش از ۶۸۰ کسب و کار و دستگاه دولتی از گذرگاه عمومی‌خدمات دولت(PGSB)  سرویس می‌گیرند. موحد، هم‌چنین به انتشار فهرستی از برترین دستگاه‌های سرویس گیرنده، سرویس دهنده و پرکاربردترین خدمات پرداخت. سرویس‌دهنده‌های برتر به طور معمول از ابتدای سال جاری عبارت از سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ملی پست ج. ا. ا هستند. سرویس گیرنده‌های برتر نیز شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی است. خدمات استعلام هویتی ثبت احوال، سرویس شاهکار و سرویس استعلام واکسن وزارت بهداشت نیز پرکاربرترین‌های GSB را تشکیل می‌دهند. به گفته وی، از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۶۶ دستگاه سرویس گیرنده و ۴۴ دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات عمومی‌ دولت به فعالیت می‌پردازند. هم‌چنین تعداد ۳۵۹ سرویس توسط PGSB به متقاضیان خدمات استعلامی ‌ارائه می‌شود.  طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، بیشترین سرویس‌گیرنده‌های این گذرگاه را نیز وزارت آموزش و پرورش، شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ) و شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) تشکیل می‌دهند. در همین راستا، سرویس‌ استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من نسخه آموزش و پرورش وزارت کشور، سرویس استعلام بیماری کرونای سکوی ایران من وزارت کشور و سرویس QR کد اربعین وزارت کشور، پرکاربردترین خدمات دی ماه گذرگاه خدمات عمومی‌دولت را تشکیل می‌دهند.
 


کد مطلب: 280748

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280748/اسنپ-تپسی-صدر-استعلام-گیرندگان-بخش-خصوصی-گذرگاه-خدمات-عمومی-دولت

ITMen
  https://www.itmen.ir