با تصمیم مایکروسافت برای استفاده از برنامه هوش مصنوعی چتجیپیتی (ChatGPT) در موتور جستوجوی بینگ، گوگل برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته ممکن است با رقابت روبهرو شود.
آیتیمن- اپلیکیشن هوش مصنوعی چتجیپیتی ساخت شرکت OpenAI که اواخر سال ۲۰۲۰ به سرعت همهگیر شد، به عنوان ناجی یا نابودگر همه چیز، از استانداردهای آموزشی آکادمیک تا کل حرفه بازاریابی، توصیف شده و اکنون نوبت به موتورهای جستوجو رسیده است.
گوگل به عنوان حاکم بلامنازع بازار جستوجوی اینترنتی شناخته شده است اما بسیاری میگویند چتجیپیتی میتواند برتری این شرکت را به چالش بکشد. وب سایت اینفورمیشن گزارش کرده است که مایکروسافت و شرکت OpenAI سرگرم همکاری برای یکپارچه کردن این فناوری در موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت هستند. مایکروسافت یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ در OpenAI سرمایه گذاری کرد و به نظر میرسد این سرمایه گذاری در حال به ثمر نشستن است.بینگ در بیش از یک دهه گذشته، عرصه را به گوگل واگذار کرده است اما گنجانده شدن فناوری چت جیپیتی، ممکن است دلیل قانع کنندهای باشد که کاربران را ترغیب کند به جای گوگل، از بینگ استفاده کنند. علاوه بر این که استفاده از چت جیپیتی، باعث بهبود بینگ میشود، این اقدام به نفع مایکروسافت خواهد بود زیرا شرکت OpenAI از خدمات ابری آزور استفاده میکند.