برخی از مشترکان تلفن ثابت مخابرات که با مشکل قطع خط به دلیل بدهی مواجه شده اند از محدودیت راههای پرداخت قبوض برای وصل مجدد خطوط گلایه دارند.
آیتیمن- درباره خطوطی که پس از قطع به دلیل بدهی، جمع آوری شده اند مشترک باید حتما به صورت حضوری برای وصل مجدد خط به مخابرات مراجعه کند که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
همچنین وقتی خط به دلیل بدهی قطع میشود برقراری هر نوع ارتباط برای مشترک غیر ممکن میشود و مشترک باید برای تماس با مخابرات از خط دیگری استفاده کند.
این موضوعات گلایه مشترکان را در پی داشته است.
در پیگیری این موضوع از مسوولان مخابرات، اعلام شد که الزام مراجعه حضوری برای وصل مجدد خط الزام حقوقی است و به دلیل محدودیتهای قانونی، امکان انجام این فرآیند از راههای غیرحضوری فراهم نیست.
همچنین در این پیگیری، با تایید نبود امکان برقراری تماس از تلفن قطع شده حتی با مخابرات و برای پرداخت قبض، اعلام شد که شیوههای متعدد دیگری به صورت همزمان برای پرداخت قبض وجود دارد که پرداخت قبض از طریق تلفن همراه و خط ثابت دیگر را فراهم میکند.
از جمله این راهها، شماره تماس 2000، صفحه مخابرات من در سایت شرکت مخابرات ایران و روش کد دستوری روی تلفن همراه است.