رییس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه پروژه کروکی آنلاین (برخط) به زودی در کشور اجرا میشود، گفت: در حال حاضر 28 میلیون ایرانی بیمهنامه زندگی خریداری کردند.
آیتیمن- مجید بهزادپور در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه باتأکید براینکه بیمه مرکزی دنبال استفاده از فناوریهای نوین دیجیتال درصنعت بیمه است، اظهار داشت: پروژه کروکی آنلاین در تصادفات بیمهشخص ثالث به صورت مشترک با پلیس اجرا میشود، این طرح ابتدا در قم بهصورت آزمایشی اجرا شد، در حال حاضر تجهیزات سختافزار آن از خارجکشور خریداری و وارد شده است، از نظر تجهیزات آمادگی وجود دارد و بهزودی دوره آموزش آن برگزار میشود.
وی افزود: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در قم به زودی پروژه کروکیآنلاین در سراسر کشور اجرا میشود و حداکثر تا یک ماه آینده این طرح درهمه کشور اجرا خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در مورد استقبال مردم از بیمههای عمرو زندگی عنوان کرد: در حال حاضر 28 میلیون نفر ایرانی بیمهنامه عمرخریداری کردهاند و استقبال خوبی در این زمینه وجود دارد، اما هنوز باوضعیت ایدهآل فاصله زیادی دارد. باید فرهنگ بیمه در جامعه همهگیر شود.ما در برخی از متون کتابهای درسی مباحث بیمه را وارد کردهایم.
بهزادپور با بیان نتیجه نظرسنجی یک مؤسسه پژوهشی گفت: رضایت مردم ازبیمهنامههای تکمیلی درمان دو برابر شده است.
وی همچنین با بیان ا ینکه در 9 ماه گذشته قدمهای خوبی برای دیجیتالیکردن صنعت بیمه برداشته شده است، اظهار داشت: ما هنوز از وضعیتراضی نیستیم. باید سرعت استفاده از فناوری اطلاعات و تنوعبخشی بهخدمات بیمهای بیشتر شود.
رییس کل بیمه مرکزی ایران در مورد حضور بیمه در کشورهای منطقه گفت: این مساله تحت تأثیر تحریمها قرار دارد و ما به اندازه ظرفیت صنعت بیمه درکشورهای همسایه حضور نداریم. البته همکاریهایی با کشور عراق شروعشده است. مهمترین مساله آن مدیریت و ارزیابی سرمایهگذاری و ریسکسرمایهگذاری در عراق است.
بهزادپور افزود: مکاتباتی با وزارت امور خارجه انجام شده که هر قراردادی باکشورهای خارجی باید ردپای صنعت بیمه هم باشد تا سرمایهگذاری از نظربیمه تضمین داشته باشد.
وی همچنین در مورد حضور شبکه فروش در صنعت بیمه با طرحهای فروشآنلاین گفت: در حال حاضر بین 75 تا 80 درصد فروش بیمه نامه مربوط بهشبکه فروش است و این بخش را حذف نمیکنیم، البته برای افزایش ضریبنفوذ بیمه در جامعه علاوه بر به کارگیری روشهای آنلاین فروش بیمه بایدشبکه فروش هم تقویت شود و شبکه فروش را به فناوریهای نو و دانشبنیانمجهز کنیم.
به گفته رییس کل بیمه مرکزی ایران، جایگاه بیمه مرکزی از نظر قانونیحمایت از بیمهگذاران است و شرکتهای بیمهگر خودشان از طریق سندیکاسخنگو دارند و همایش روز ملی صنعت بیمه به صورت علمیبرگزار میشودو درخواستهای صنفی در محافل دیگر مطرح میشود.
بهزادپور تأکید کرد: خدمات صنعت بیمه و فروش بیمهنامه و ارایه محصولات واخذ مجوزها در بستر فناوری اطلاعات و دیجیتال انجام میشود. در بحثنظارت بر صنعت بیمه هم به صورت هوشمند و نظارتها براساس هوشمصنوعی صورت میگیرد.