چندین شرکت بزرگ از جمله هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و فولکس واگن پرداخت پول برای تبلیغات در توییتر را به حالت تعلیق درآوردند.
آیتیمن- شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز اخیرا به لیست شرکتهایی که تبلیغ در توییتر را به حالت تعلیق درآوردهاند پیوسته است.
سخنگوی این شرکت تایید کرده است که یونایتد ایرلاینز پرداخت پول به توییتر برای تبلیغات را متوقف کرده است.
شرکتهای دیگری نظیر جنرال میلز و شرکت خودروسازی آئودی آمریکا نیز از تصمیم مشابه خود در این باره خبر دادند.
در حالی شاهد موج گرفتن تحریم تبلیغات در توییتر از سوی شرکتهای بزرگ هستیم که چند روز پیش و پس از چندین ماه کشمکش ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، بالاخره طی قراردادی 44 میلیارد دلاری توییتر را خرید.
گروه خودروسازی فولکس واگن نیز اعلام کرده که روند پرداخت پول به توییتر برای تبلیغات را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. این خودروساز اروپایی طی بیانیهای اعلام کرده که ما به دقت در حال نظارت بر شرایط هستیم و در ادامه درباره قدمهای بعدی خود تصمیمگیری خواهیم کرد.
جنرال موتورز نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده است. تعلیق پرداخت پول برای تبلیغات به توییتر از سوی فولکس واگن به معنای توقف پرداخت پول از سوی شرکتهای خودروسازی زیر مجموعه فولکس واگن شامل لامبورگینی، بنتلی، دوکاتی و پورشه هم میشود.