کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقدیر قوه قضاییه از آگاهی‌بخشی ایرانسل به جامعه

ایرانسل , 10 آبان 1401 ساعت 13:37

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل و دیدار با مدیرعامل ایرانسل، بر توسعه همکاری‌های فی‌مابین با هدف ارتقای کیفیت ارایه خدمات به مردم تأکید کرد.



آی‌تی‌من-  اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، به همراه جمعی از مدیران این معاونت، شامل رضا مسعودی‌فر قائم‌مقام معاونت، محمدرضا قنبری مدیرکل برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی، اسماعیل حسن‌زاده مدیرکل مشارکت‌های مردمی‌و سرمایه‌های اجتماعی، حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، اسماعیل نوروزی مشاور ارشد معاونت و اکبر تهرانی دبیر ارتقای آگاهی‌های حقوقی و اطلاع‌رسانی، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و ضمن دیدار و گفت‌وگو با بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف ایرانسل، با جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و ارایه خدمات دیجیتال، آشنا شد.

در این دیدار، ضمن بیان تاریخچه شکل‌گیری ایرانسل و وضعیت ارتباطات همراه در ایران، قبل و بعد از تأسیس ایرانسل، گزارشی نیز از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در نسل‌های مختلف ارتباطی، توسعه صنعت و تحول دیجیتال بر بستر شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) و سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و دیجیتال ارایه شد.

تشریح اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی‌نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارایه خدمات دیجیتال به مردم و ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، بخش دیگری از این دیدار بود.

مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه ایرانسل برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران و چشم‌انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و ارایه اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارایه داد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی‌از حجم ترافیک دیتای کشور روی شبکه ایرانسل قرار دارد، با بیان روند پرسرعت توسعه فراگیر شبکه نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در سراسر کشور گفت: 5G بستر تحول دیجیتال در کشور است، چون هم کیفیت تجربه مشترک را بالا می‌برد و هم خدمات دیجیتال به سازمان‌ها و کارخانه‌های مختلف، بر بستر آن قابل ارایه است.

عباسی‌آرند همچنین با بیان فعالیت‌های ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه و بومی‌سازی و برنامه پنج ساله ایرانسل در این زمینه، به حمایت ایرانسل از بومی‌سازی مودم‌های خانگی و تقدیر وزارت صمت از این اقدامات، به‌عنوان یک نمونه موفق بومی‌سازی اشاره و بر ضرورت توسعه بیش از پیش این روند، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط ایرانسل، می‌تواند الگویی برای توسعه کسب‌وکارها باشد، به سرمایه‌گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در شرکت اسنپ اشاره کرد که باعث شده است خدمات این شرکت، از تاکسی‌یاب آنلاین به سوپراپلیکیشن اسنپ با گستره‌ای از خدمات به شهروندان بدل شود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین یکی از ظرفیت‌های مغفول در کشور را حوزه تولید محتوا دانست و با بیان اینکه یکی از رسالت‌های همه ما تلاش برای توسعه و افزایش کمی‌و کیفی در این حوزه است، گفت: محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، هم می‌تواند اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و هم اگر در قالب توسعه کسب‌وکار به آن نگاه کنیم، دارای اثر اقتصادی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این دیدار، ضمن تشکر از عباسی‌آرند و مدیران ایرانسل که با هدف کمک به مردم، همکاری خوبی را با قوه قضاییه داشته‌اند، گفت: اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در حوزه اطلاع‌رسانی عمومی‌و آگاهی‌بخشی برای پیشگیری از وقوع جرم، نتایج و اثرات مفیدی داشته که به سهم خودم از اقدامات مجموعه مدیریتی شما تشکر می‌کنم.

وی با بیان پیشرفت‌های فنی و تغییر مأموریت‌ها و تحول نهادها در دنیای جدید، افزود: باید به دنبال کاهش اثرات منفی فرهنگی اجتماعی فناوری‌های جدید باشیم و در صورتی که مراقب نباشیم، فرصت‌های موجود در این فضای جدید، به تهدید تبدیل می‌شود.

جهانگیر افزود: مجموعه‌هایی مانند ایرانسل، با حضور در جامعه امروز، نقش یک فرهنگ جیبی، معلم دائمی‌و راهنمای همیشگی را در کنار مردم ایفا می‌کنند و این شرایط، به قدری مردم را تحت تأثیر قرار داده که مثلا در یک خانواده، فرزندان ممکن است به خاطر اشتغال به تلفن‌همراه، نبود والدین را حتی احساس نکنند.

وی با بیان اینکه همه ما علاوه بر وظیفه تخصصی، وظیفه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی با هدف کاهش شکاف نسلی موجود را داریم و نباید تصور کرد که فقط امثال صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسؤولیت دارند، تأکید کرد: در این زمینه کارهای خوبی در همه حوزه‌ها از جمله در ایرانسل انجام شده ولی حجم تهاجم فرهنگی روی ارزش‌ها به قدری سنگین است که اگر به صورت جهادی وارد عرصه نشویم، موفق نخواهیم بود. معاون اجتماعی قوه قضاییه، همچنین با تأکید بر لزوم افزایش بیش از پیش تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از وقوع جرائمی‌مانند کلاهبرداری و…، خواستار گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو جانبه برای افزایش کیفیت خدمات ارایه شده به مردم و افزایش احساس رضایتمندی عمومی‌از این خدمات شد.
 


کد مطلب: 280094

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/280094/تقدیر-قوه-قضاییه-آگاهی-بخشی-ایرانسل-جامعه

ITMen
  https://www.itmen.ir