گوگل برای تبلیغ نسل جدید تلفنهای هوشمند خود در ژاپن، چیپس سیب زمینی طعمدار با برند خود عرضه میکند.
آیتیمن- گوگل سال گذشته برای نخستین بار این کمپینتبلیغاتی را برای تبلیغ پردازنده تنسور (Tensor) اجرا کرد که نخستین محصول طراحی داخلی این شرکت بود و چهار سال در دست طراحی بود. عرضه بستههای چیپس، موفق بود و امسال هم گوگل به دو هزار نفر از طریق قرعه کشی، یک بسته چیپسمیدهد.
انتخاب طعمهای پنیر برفی، پیاز فندقی، لیموی شور و فلفل ابسیدین، منعکس کننده گزینههای رنگ گوشیهای پیکسلهفت است. گوگل میخواهد بخشی از پتانسیل محبوبترینسیستم عامل موبایل جهان را از طریق گوشیهای پرچمدار اندرویدی نشان دهد که در ساخت آنها از نسل دوم تراشههایتنسور استفاده شده است.
این شرکت بیش از یک دهه است که سرگرم طراحی تلفنهایهوشمند برند خود است. گوشیهای سری "نکسوس" با همکاریسازندگان بزرگ گوشی تولید شدند اما با لاین "پیکسل" که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، گوگل مانند اپل، مسئولیت کامل طراحی، تولید و توزیع گوشیهایش را برعهده گرفت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود تلاشهای بزرگی که برایبازاریابی صورت گرفته است مانند اسپانسری بازیهای بسکتبال ان بی ای، "پیکسل" هرگز موفق نشد به جایگاه بزرگی دست پیدا کند و یک بازیگر کوچک ماند. این گوشی خارج از آمریکا،در ژاپن با موفقیت روبرو شد و گوگل بستههای چیپسانحصاری را تنها در این کشور عرضه میکند.