به گفته مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا اعلام کرد آمازون احتمالا مجبور شود تغییراتی در بخش توصیه کالاها به کاربران انجام دهد تا تحقیقات درباره روشهای کسب وکارش را پایان دهد.
آیتیمن- در ژوییه امسال خرده فروشی آنلاین آمریکایی اعلام کرد یک مخزن داده ایجاد میکند تا به این ترتیب بازوی خرده فروشی آن از اطلاعات مربوط به پلتفرم فروش کالاهای آمازون برای تولید محصولاتی مشابه کالاهای رقیب خود استفاده نکند.
همچنین آمازون از این پس هنگام رده بندی محصولات در بخش«buy box» محصولات خود را بر فروشندگان دیگر ترجیحنمیدهد. بخش عمده فروش آمازون مربوط به همین بخش است.
شرکتهای طرف ثالث تا ۹ سپتامبر و قبل از تصمیم گیریدرباره قبول پیشنهادات آمازون، فرصت دارند بازخوردشان را در این زمینه را اعلام کنند.
گروهی متشکل از ۱۱ سازمان غیر دولتی و سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) از پیشنهادات آمازون انتقاد کرده و کمیسیون اتحادیه اروپا خواستهاند تغییراتی در آن ایجادکند.
وستاگر در این باره گفت: ما هم اکنون در فرایند ارزیابیبازخوردها هستیم که برخی از آنها به ارتقاهای احتمالی در چند مورد اشاره کردهاند.