رییس ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامیگفت: از امروز هر مجموعه ای با عنوان انتخاب همسر در فضای مجازی یا حقیقی که از سازمان تبلیغات مجوز گرفته باشد، اجازه فعالیت دارد.
آیتیمن- حجتالاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمانتبلیغات اسلامیدر نشست ستاد فرهنگی خانواده و جمعیتسازمان تبلیغات اسلامیاظهار داشت: طبق تبصره ماده ۳۷ قانونخانواده و جوانی جمعیت از امروز هیچ مجموعه ای با عنوانانتخاب همسر در فضای مجازی یا حقیقی اجازه هیچ فعالیتیندارد و ظابطان قانونی اجازه برخورد با این سایتها را دارند.
رییس ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامیبا بیانتبصره ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده گفت: سامانه مراجعه وثبت درخواست مجوز مراکز تسهیل ازدواج را فعال کردیم و همهفعالان این حوزه میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تبلیغاتاسلامی، درخواستهای خود را ثبت کنند و طبق فرایندی از طریقوزارت ورزش و جوانان صادر خواهد شد. درخواست کنندگان بامراجعه به سایت سازمان تبلیغات میتوانند روند ثبت نام را طیکنند تا مجوزها به سرعت صادر شود.
حجت الاسلام محمدصادق ابوترابی درباره نحوه جزییات ثبت نامسایتهای همسریابی و همسرگزینی توضیحاتی داد و گفت: علاقه مندان پس از مطالعه شرایط عمومیو اختصاصی در سایتسازمان تبلیغات باید مدارک مرتبط تایید شده را بارگذاری کنند ومدارک، طی چند مرحله مورد بررسی قرار میگیرد و پس از تایید،وارد مرحله تحقیق میدانی میشویم. اگر تحقیق میدانی یکمجموعه درخواست کننده تایید شود، به متقاضی اطلاع رسانیخواهد شد و مدرک تایید شده تحویل میشود که این مدرک را بهوزارت ورزش و جوانان تحویل میدهند تا مجوزشان صادر شود.
وی با بیان آماده بودن زیرساختهای وزارت ورزش و جوانان برایثبت این موسسات گفت: نیازی به حضور افراد در وزارت ورزشنیست و طبق هماهنگیهای انجام شده، تاییدیه سازمان تبلیغاترا در سایت وزارت ورزش بارگذاری و در صورت تایید حتیمیتوانند آن را چاپ کنند.
ابوترابی درباره مدت زمان صدور تاییدیه گفت: در وزارت ورزشحداکثر طی یک ماه مجوز صادر میشود ولی در سازمان تبلیغاتبستگی به تعداد درخواست کنندگان دارد. چون بررسی صلاحیت
عزت زمانی هم در این زمینه گفت: صدور مجوز به صورت طبیعیبیش از ۱۰ روز طول نخواهد کشید ولی چون در شروع کار هستیمو ممکن است حجم پروندهها زیاد باشد، باید دید میزان مراجعات وسطح بندی چقدر خواهد بود ولی تلاش خواهیم کرد بیش از ۱۰ روز نباشد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامیادامه داد: درآینده ای نزدیک دعوت خواهیم کرد تا کنشگران مردمیدر حوزهجمعیت به ارایه نظرات خود از سطح سیاست گزاری تا اجرابپردازند و این برنامه در قالب ۳۰ رویداد با همکاری بنیاد ۱۵ خردادصورت میگیرد و یک نمایشگاه ملی نیز طی چند ماه آینده برگزارخواهد شد.
وی افزود: طبق ماده ۳۰ قانون حمایت از خانواده و جوانیجمعیت قرار شد یک برنامه جامع تدوین کنیم که این کار انجام شدهو برای ستاد ملی خانواده و همچنین مجلس شورای اسلامیارایهشده و درخواست ما از ستاد ملی خانواده این بوده که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجههای حمایتی فصل پنجم مربوط بهموسسات اختصاص یابد تا جریان فرهنگ سازی و به میدان آوردننهادهای مردمیو همچنین حلقههای میانی از گروههایمردمیشکل گیرد تا با اتصال به مراکز دولتی بودجههای موردنظرهزینه شود.
به گفته عزت زمانی این بودجه فقط برای جریان تولید محتوا وتولید رسانه ای، جریان به میدان آوردن هیاتها و مساجد وحلقههای میانی است. این کار همچون کاری است که زمانی برایفرزند کمتر، زندگی بهتر انجام شد به گونه ای که از در و دیوارهایشهر گرفته تا پشت دستمال کاغذیها و تلفنها و ورودی ادارات ولباسها تبلیغات میشد.
وی با استناد به ماده ۳۳ قانون حمایت از خانواده گفت: وزارتآموزش و پرورش مکلف است با همکاری مرکز مدیریت حوزههایعلمیه و سازمان تبلیغات اسلامیو در چهارچوب مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورشاقداماتی را انجام دهد که همکاریهایی در این زمینه با وزارتآموزش و پرورش داشته ایم و گزارش مربوطه را مسوولان مربوطهارایه خواهند داد.
معاون سازمان تبلیغات همچنین گفت: زمانی مجبور بودیم به دلیلحجم بالای جمعیت اقداماتی برای کنترل جمعیت داشته باشیمولی سهل انگاری و فراموشی باعث شد تا کنترل جمعیت ادامه پیداکرد و امروز باید برای جمعیت کشورمان سرمایه گذاری کنیم. برخیکشورها با وجود پیشرفتهای علمیو فناورانه به دلیل پیریجمعیت، نیمیاز بودجه خود را صرف افراد سالمند میکنند.