سامسونگ به تازگی قابلیتی ارایه کرده که کاربران هنگام تعمیر گوشی خود نگران از دست رفتن اطلاعات حساسشان نباشند.
آیتیمن- ریست کردن گوشی پیش از تحویل آن به تعمیرکاریک روش عادی برای جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی نظیر تصاویر یا اطلاعات اکانتهایشخصی محسوب میشود.
ضرورت تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده رویگوشی و سپس بازیابی آنها پس از اتمام فرآیند تعمیر به دردسرهای فرآیند تعمیرات دامن میزند.
گاهی اوقات کاربران این اقدام را چندان متقاعدکننده قلمداد نکرده و یا دستگاه خود را بهطور کامل فرمت میکنند و یا به تعمیرکاراعتماد کرده و گوشی خود همراه با دادههای شخصی ذخیرهشده روی آن را در اختیار وی قرار میدهند؛ اقدامی که در بسیاری از مواقع موجب افشای اطلاعات شخصی کاربران میشود. سامسونگ به منظور رفع این مشکلات و همچنیننگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت، راهکاریموسوم به Repair Mode را ارایه کرده است.
این مشخصه جدید در منوی تنظیمات گوشی و قسمت Battery and Device Care قابل دسترس خواهد بود. با فعالسازی اینمشخصه، دستگاه شما ریبوت خواهد شد. این حالت پس از فعال شدن، تمامی اطلاعات شخصی کاربر شامل تصاویر، متون، حسابهای کاربری و حتی برنامهها را پنهان میکند.
در اینحالت تنها اپلیکیشنهای نصب شده بهصورت پیشفرض، فعال باقی خواهند ماند. در واقع بهنظر میرسد که گوشی ریست شده است.
کاربر پس از اتمام فرآیند تعمیرات و تحویل گرفتن گوشی با استفاده از اثرانگشت یا قفل الگو میتواند حالت Repair Mode را غیرفعال کند. با انجام اینکار، دستگاه برای یکبار دیگر ریستمیشود؛ اما اینبار اطلاعات کاربر بهطور کامل در دسترس ویقرار خواهند گرفت.
همچنین کلیه تغییرات اعمال شده توسط تکنسین حین اجرایفرآیند تعمیرات نیز لغو خواهند شد.
حالت Repair Mode در وهله نخست برای گوشیهای سریگلکسی S21 و در قالب یک بهروزرسانی نرمافزاری منتشر میشود. بر اساس اعلام سامسونگ این قابلیت در آینده برایچندین دستگاه دیگر نیز ارائه خواهد شد. با اینحال از آنجا که بیانیه مطبوعاتی صرفا در سایت کرهای سامسونگ منتشر شده است؛ لذا بهنظر میرسد که این قابلیت در وهله نخست صرفا در اختیار کاربران مقیم کرهجنوبی قرار خواهد گرفت.