فرمانده کل انتظامیجمهوری اسلامیایران در آئین رونمایی از سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از خدمات رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی خبر داد.
آیتیمن- سردار اشتری در مراسم رونمایی سامانه پیامکی ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گفت: ما سالانه بیش از یک صد میلیون خدمت به مردم ارایه میدهیم و یکی از مجموعههایی که به صورت شبانه روز با مردم در تعامل و ارتباط است؛ مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ است.
سردار اشتری درباره سطح تماس و ارتباطات مردم با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گفت: رشد و ارتقا شیوه خدماتدهی انتظامی همواره در دستور کار پلیس بوده و امروز در مسیر ارتقا این خدمات شاهد افتتاح رسمیسامانه پیامکی فوریتهای پلیسی ۱۱۰ هستیم.
وی اضافه کرد: به استناد گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد جامعه را افراد ناشنوا و یا با افت شنوایی و افراد سخت گویش تشکیل میدهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریتهای پلیسی نبودند و در واقع راه اندازی سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و ارتباط این افراد از طریق پیام کوتاه با پلیس گامیدر راستای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر است.
سردار اشتری ادامه داد: ضمن اینکه برخی از شهروندان به دلایل و شرایط مختلف قادر به برقراری تماس با سامانه تلفنی فوریتهای پلیسی ۱۱۰ نیستند که بحمداله با راه اندازی سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی ۱۱۰، بستر لازم برای ارتباط اقشار مختلف جامعه با پلیس فراهم شده و این بسترسازی در سراسر کشور صورت گرفته؛ خوشبختانه این اقدام؛ فنی، علمیو گامیدر راستای هوشمندسازی پلیس است.
فرمانده کل انتظامییادآور شد: امروز در مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ همکارانی برای پاسخگویی فعالیت میکنند که به زبانهای مختلف جهان آشنا و مسلط هستند تا در صورت نیاز افراد به کمک پلیس بتوانیم به همه طیفها و اتباع حاضر در ایران نیز خدمات ارایه کنیم.
سردار اشتری درباره کارکرد سامانه ۱۹۷ مطرح کرد: مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۹۷ نیز با پلیس در ارتباط بوده و پیشنهادات، انتقادات و … خود را با ما در میان بگذارند.