توییتر روز گذشته اعلام کرد آزمایش یک ویژگی را گسترده تر میکند که به کاربران اجازه میدهد محتوای گمراه کننده را در این پلتفرم مشخص کنند.
آیتیمن- ویژگی مذکور به طور آزمایشی در برزیل، اسپانیا و فیلیپین ارائه خواهد شد.
این شبکه اجتماعی آزمایش این قابلیت را در آگوست سال گذشته و به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش اخبار جعلی موجود در پلتفرمش آغاز کرد. طرح آزمایشی نخست در آمریکا، استرالیا و کره جنوبی انجام شد.
توییتر اعلام کرد از زمان آغاز آزمایش ویژگی مذکور حدود ۳ میلیون گزارش از کاربرانی دریافت کرده که از آن استفاده میکنند. آنها با استفاده از قابلیت مذکور توییتهای ناقض قوانین را برچسب زدهاند. این شبکه اجتماعی سال گذشته برنامهای دیگر به نام Birdwatch را راهاندازی کرد که به شرکت کنندگان اجازه میداد یادداشتها و محتواهایی به توییتهای گمراه کننده اضافه کنند. هرچند این یادداشتها در یک وب سایت جداگانه حفظ میشدند.