رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر شبکه شاد، گفت: براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از دانشآموزان، معلمان و خانوادهها، در بستر شاد؛ ۷۰ درصد از کاربران این شبکه، از خدمات ارایه شده در «شاد» احساس رضایت دارند.
آیتیمن- علی باقرزاده، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با همکاری اپراتور همراهاول، تمام ظرفیتهای لازم را برای ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده در بستر شاد به عنوان بستر رسمی ارایه آموزشهای مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا بکار گرفته است، أخذ نظرات کاربران را جهت حصول اطمینان از مطلوبیت خدمات ارایه شده از سوی این شبکه را جزو اولویتهای وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
باقرزاده با بیان نظرسنجیهای دورهای انجام گرفته در این خصوص، افزود: نتایج آخرین نظرسنجی که با مشارکت بیش از ۹۵ هزار نفر از کاربران شبکه آموزشی شاد(والدین، معلمان و دانشآموزان) انجام گرفت را بیانگر افزایش رضایتمندی کاربران این شبکه ارزیابی کرد.
وی با ارایه آماری از نتایج نظرسنجی مذکور، گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی دوره ای که در بستر شاد و در«کانال امید» انجام شد، در مجموع ۷۰ درصد کاربران موافق این نکته بودند که «شاد» توانسته است به عنوان بستری مناسب و قابل اطمینان، خدمات لازم را در جهت ارایه آموزشهای لازم به دانشآموزان در شرایط تعطیلی مدارس به شکل حضوری ارایه کند.
وی ادامه داد: ۵۹ درصد کاربران معتقدند«شاد» دسترسی دانشآموزان به آموزشهای مجازی را تسهیل کرده است و ۷۱درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی، اختصاصی کردن محیط شاد برای معلم و دانشآموز را یکی از عوامل ایجاد آرامش و امنیت خانواده اعلام کرده اند.
باقرزاده با بیان این که ۶۴درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی شاد، این شبکه را ابزار مفیدی برای آموزش مجازی میدانند، افزود: با سرویسهای جدیدی که در سال تحصیلی جاری به این سامانه افزوده شده، بسیاری از انتظارات و قابلیتهای مورد نیاز معلمان و دانشآموزان، در نسخه جدید شاد برآورده شده است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر شبکه شاد، در ادامه افزود: در نظرسنجی مذکور، ۶۱ درصد کاربران، «شاد» را ابزار رضایت بخشی میدانند و عقیده دارند که میتوان از آن به عنوان یک ابزار آموزشی مناسب استفاده کرد. وی گفت: ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به سوالات نظرسنجی ،معتقدند امکانات جدید شاد، زمینه آموزشهای با کیفیت آموزش مجازی را فراهم ساخته است.
باقرزاده درخصوص جامعه آماری شرکت کننده در این نظرسنجی گفت: تمامیشرکت کنندگان در این نظرسنجی، منحصرا دانشآموز، معلم یا مدیرمدرسه بودند که امور آموزشی خود را از طریق «شاد» دنبال میکنند و درواقع در حال استفاده از شاد و کاربران واقعی این سامانه هستند.
وی با بیان این که علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته، ما همچنان نیازمند بهبود کیفیت خدمات ارایه شده در بستر شاد هستیم،گفت: جلسات مستمر و هفتگی کمیته اجرایی و شورای راهبری شاد، موید آن است که ارتقای مستمر شبکه شاد و تبدیل آن به یک بستر تعاملی کاملاً با کیفیت، در زیست بوم جدید نظام تعلیم و تربیت رسمیو عمومیکشور جزو اولویتها و برنامههای وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. وی گفت: پس از بازگشایی حضوری مدارس نیز این سامانه آموزشی، به عنوان بستر رسمیآموزشهای مکمل، کماکان به فعالان خود ادامه داده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.