صبح دیروز مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و آغاز به کار رسمی تلویزیون اینترنتی «واچار» (تلویزیون اقتصاد و بازار) با حضور مدیران فرابورس ایران برگزار شد.
آیتیمن- امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم رونمایی از تلویزیون اینترنتی واچار، گفت: مدیرعامل فرابورس با اشاره به راهاندازی تلویزیون اینترنتی «واچار» گفت: در راستای توسعه سواد مالی طی سالهای گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اخذ کنیم تا یک رسانه کاملاً تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد رسانه، بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود، افزود: نباید انتظار داشت رسانه اقتصادی داشته باشیم اما به اقتصاد رسانه توجه نشود.
هامونی معتقد است برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانهای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.
به گفته وی در این راستا مذاکراتی با مؤسسات بزرگ رسانهای داشتهایم و موسسه همشهری درخواست ورود به فرابورس را داده و امید است در آینده نزدیک شاهد ورود این رسانه به بازار سرمایه باشیم که میتواند نقطه عطفی در اقتصاد رسانه کشور باشد.
هامونی همچنین در خصوص دلیل انتخاب نام «واچار» برای تلویزیون اینترنتی، گفت: واچار در اصطلاح قدیمی همان معنای بازار را دارد و ازآنجا که این رسانه نیز ویژه حوزه اقتصادی و بازار سرمایه است، این نام انتخاب شد.
وی با بیان اینکه برنامههای متعددی برای توسعه این رسانه تهیه و پیشتولید شده و در آینده نیز تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه واچار بتواند نقش مؤثری در حوزه ارتقای سواد مالی همگانی، تحلیل بازار سرمایه و دانش اقتصادی داشته باشد و به کمک آن شاهد عمقبخشی سواد مالی در بازار سرمایه باشیم.
مبینا بنی اسدی مدیر ارتباطات فرابورس ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه در شرایط امروز عرصه رسانه، شاهد داستانسرایی دیجیتال هستیم، ادامه داد: ویدئوگرافیک این روزها پرمخاطب شده و بر همین اساس هر رسانهای که قصد همراهی با مخاطب را دارد باید در راستای سلیقه مخاطبان حرکت کند.
مدیر ارتباطات فرابورس ایران با اشاره به اینکه در شرایط امروز 81 درصد مشاغل برای انجام تبلیغات و بازاریابی به سمت ویدئو رفتهاند، گفت: همچنین از هر 10 نفر، 6 نفر تمایل به تماشای ویدئو آنلاین دارند، 82 درصد ترافیک اینترنت تا سال 2022 صرف تماشای ویدئو در فضای مجازی خواهد شد و یکمیلیون ویدئو در هر ثانیه در حال گردش در تارنمای جهانی وب است.
بنی اسدی با اشاره به اینکه در ایران نیز طی یک سال اخیر بهخصوص با همهگیری کرونا توسعه بیشتری را در این حوزه شاهد بودیم، گفت: همه این عوامل در کنار یکدیگر ایده شکلگیری تلویزیون اینترنتی «واچار» تلویزیون اقتصاد و بازار را شکل داد و از 4 سال گذشته جرقه طرح زده شد.
وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته با دریافت مجوز از ساترا اقدامات این رسانه بهطور رسمیتری آغاز شد و همچنین سال گذشته شروع پخش آزمایشی با برنامههای متنوعی را داشتیم تا به رونمایی رسمی امروز رسیدیم.
مدیر ارتباطات فرابورس ایران با اشاره به اینکه تلویزیون اینترنتی واچار باهدف نگاه عمیق و ژرف به رویدادها و روندهای اقتصادی و همگامی با پیشرفتهای دنیای پرشتاب امروزی شکلگرفته است، اظهار داشت: این رسانه با برنامههای متنوعی اعم از استراتژیهای سرمایهگذاری، بیست، بیست پلاس، به وقت تحلیل و ... در خدمت مخاطبان بوده است و در آینده نیز برنامههای متعدد دیگری را برای پخش در دستور کار دارد.