دریافت لینک صفحه با کد QR
گفتوگو با مدیر بازاریابی و توسعه محصولات جدید مبیننت درباره سرویس «مبینیو»:
هدف مبیننت ارائه راهکارهای ارتباطی هوشمند است
9 مرداد 1400 ساعت 2:18
آیتیمن- همزمان با راهاندازی «مبینیو»، سرویس جدید شرکت ارتباطات مبیننت در حوزه نظارت تصویری ابری، گفتوگویی با حسین افتخاری، مدیر بازاریابی و توسعه محصولات جدید مبیننت، بهعنوان متولی ارائه دهنده سرویسهای جدید در این اپراتور داشتیم. افتخاری در گفتوگویی مفصل به سوالاتی در مورد سرویس جدید این اپراتور در حوزه نظارت تصویری پاسخ داده و امکانات و ویژگیهای سرویس مبینیو را بیان کرد.
در چند روز گذشته خبر راهاندازی سرویس ابری مبیننت برای اتصال دوربینهای مداربسته منتشر شد. در مورد این سرویس و هدف مبیننت از راهاندازی آن توضیح بدهید.
مبیننت بهعنوان یکی از اپراتورهای پیشگام در زمینه ارائه خدمات اینترنتی و ارتباطی، اکنون با دانش تخصصی نیروهای جوان و بومی، وارد بازار سرویسهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته برای نخستین بار در کشور شده است. در همین راستا با استفاده از دانش تخصصی و تجربیات سرمایه انسانی این اپراتور، محصول جدید مبیننت یعنی سرویس نظارت تصویری ابری (مبینیو)، بدون نیاز به خرید دوربین جدید یا تجهیزات اضافی، راهاندازی شده و در نهایت در اختیار مشتریان قرار گرفته است. با استفاده از مبینیو، عملکرد فعلی دستگاههای ضبط تصاویر دچار تغییر یا اختلالی نمیشود بلکه مشتریان میتوانند بین ضبط تصاویر روی ابر امن یا رو هارد حتی همزمان روی هر دو این موارد، تصمیمگیری کنند. قاعدتاً ضبط تصاویر روی هارد دیسک مخاطرات زیادی مانند سوختن هارد، سرقت هارد دارد و در نهایت کاربر اصلی نمیتواند از راه دور و از طریق اینترنت به آرشیو تصاویر روزهای گذشته دست پیدا کند.
برای استفاده از سرویس مبینیو مبیننت تنها نیازمندی مشتریان، مجهز بودن به دوربینهای مداربسته موجود در بازار و اتصال به اینترنت است. همکاران ما در شرکت ارتباطات مبیننت به نحوی سرویس جدید ابری را طراحی کردهاند که مشتریان بتوانند در حقیقت با چند کلیک ساده از امکاناتی نظیر، ذخیرهسازی امن تصاویر دوربینهای مداربسته بر روی ابر سراسری مبیننت، رصد آنلاین محل موردنظر استفاده کنند و به راحتی به تصاویر ضبط شده دسترسی داشته باشند. همچنین کاربر اصلی میتواند از طریق سرویس مبینیو در هر تاریخی از تصاویر اسنپشات تهیه کنید و براساس نیازمندی خود ویدئو کلیپ نیز تهیه کنید. با استفاده از محصول جدید مبیننت امکان کنترل و تغییر زاویه دوربینهای مداربسته از طریق پنل برای دوربینهای با قابلیت PTZفراهم شده و قابلیت پردازش تصویر شامل تشخیص حرکت، اشیاء گمشده، تشخیص آتشسوزی نیز در سرویس مبینیو ارائه شده است. مشتریان میتوانند سرویس نظارت تصویری ابری مبیننت را بر روی وب و اپلیکیشن موبایل دریافت کنند.
ابر مبیننت چه قابلیتهایی به این سرویس اضافه کرده و چه ویژگیهایی دارد؟
مبیننت در سال گذشته گام مهمی در مسیر ارائه خدمات رایانش ابری برداشته و از زیرساخت مطمئن و پیشرفته ابری خود بهنام «مبیکلود» ویژه سازمانها و کسبوکارهای حساس رونمایی کرد. راهاندازی این سرویس مزیتهای بسیاری داشت از جمله اینکه موفق شدیم با استفاده از فضای این سرویس مشتریان سرویس مبینیو مبیننت را نیز در همین ابر سراسری ذخیرهسازی کنیم. البته باید در نظر داشت که در نهایت ابر سراسری مبیننت به دیتاسنتر مجهز و پیشرفته این اپراتور متصل میشود. با توجه به ابری بودن سرویس مبینیو میتوان ادعا کرد که این سرویس تقربیا بهصورت 100 درصدی امکان دسترسپذیری و قابلیت اطمینان را به مشتریان میدهد.
امنیت تصاویر مشتریان چگونه تضمین میشود؟
امنیت مهمترین اولویت و هدف اصلی ما در هنگام ارائه سرویس نظارت تصویری ابری است. در همین راستا برای اطمینان خاطر مشتریان تصاویر از مبدا تا مقصد بهصورت رمزنگاری شده ارسال و ذخیره میشود و با توجه به فرآیندهای پیشبینی شده در سیستم، فقط خود کاربر اصلی میتواند از طریق اینترنت به آرشیو تصاویر ضبط شده یا آنلاین دسترسی داشته باشد. به این ترتیب احتمال سرقت تصاویر در سرویس مبینیو کاملا غیرممکن خواهد بود.
پشتیبانی مبینیو چگونه انجام میشود؟
از آنجایی که مبیننت در تمامی شهرهای کشور به مشترکین حرفهای اینترنت سرویس TD-LTE ارائه میدهد، مرکز تماس بسیار مجهز و کاملی نیز در اختیار دارد. همین مرکز پشتیبانی کاملاً آمادگی دارد که برای سرویس مبینیو نیز جهت رفع مشکل و نیازمندی مشتریان سازمانی اقدام کند. همچنین داخل پنل سرویس ابری مبیننت نیز سیستم تیکتینگ اختصاصی برای رسیدگی فوری به انواع موارد پیشبینی شده تعبیه شده است و که در کوتاهترین زمان به آنها نیز رسیدگی میشود.
آیا مبیننت به سمت باندل کردن سرویس مبینیو با دوربینهای مداربسته هم خواهد رفت؟
در حال حاضر مبینیو با تمرکز به گروه مشتریانی که دوربین مداربسته دارند، به بازار ورود کرده است تا به مشتریان حق انتخاب بدهد. ما قصد داریم در آیندهای نه چندان دور برای سهولت کار مشتریان جدید، دوربین مداربسته با قابلیت plug&play و فعال شده در اختیار مشتریان قرار دهیم. اکنون مشتریان میتوانند در انتخاب دوربین هر گونه انتخابی که میخواهند داشته باشند و ما برای ارائه سرویس ابری در خدمت همه گروههای مشتریان دوربینهای مداربسته هستیم.
مبیننت پیش از این هم زیرساخت ابری راهاندازی کرده بود. آیا این دو سرویس به هم مرتبط هستند؟
تا حد زیادی این دو سرویس به هم مرتبط هستند. در حقیقت بهمنظور ارائه سرویسهای cloud-based در اختیار داشتن زیرساخت های لازم اعم از تجهیزات سرور، پهنایباند، دیتاسنتر با انواع استانداردهای امنیتی و نگهداری اولین شرط است و پس از آن تکنولوژیهای مربوط به ارائه خدمات IaaS اولین قدم خواهد بود. سرویس مبینیو مبیننت نیز با اتکا به همین زیرساختها و تکنولوژی اجرا شده است.
آیا صفر تا صد این سرویس در مبیننت پیادهسازی شده است؟
تمامی نیازمندیهای سرویس جدید مبیننت در بدنه این شرکت انجام شده و به انتها رسید. این سرویس با مشارکت نخبگان کشور و شرکتهای دانش بنیان به بلوغ رسید و در نهایت تحت عنوان سرویس مبینیو در مبیننت در اختیار عموم مشتریان قرار گرفت.
آیا مبیننت در حال استقلال از معرفی به عنوان یک ارائه دهنده اینترنت به یک ارائه دهنده راهکارهای ICT است؟
ما قدم در راه ارائه خدمات اینترنتی و ارتباطی گذاشته و هدف ما هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین به تمامی مشترکین و مشتریان سازمانی در سراسر کشور است. در حال حاضر مشتریان ما اعم از کاربران خانگی و مشتریان سازمانی، علاوهبر دریافت سرویس پایه اتصال به اینترنت، خواهان استفاده از سرویسهای جانبی مبتنیبر اینترنت و شبکههای ارتباطی هستند. قاعدتاً مبیننت نیز علاقمند است که بتواند نیازهای بیشتری از ارتباطات و اینترنت را برای مشتریان خانگی و سازمانی خود فراهم کند.
آیا سرویس مبینیو به غیر از مشترک خانگی و فروشگاهی، برای سازمانها هم ارائه شده است؟ شیوه ارائه سرویس به این دو بازار چه تفاوتی دارند؟
دوربین های مداربسته استفادههای متعدد خانگی و سازمانی دارند. سرویس مبینیو که به شکل عمومی ارائه شده است، میتواند نیازهای همه طیف مشتریان اعم از شرکتهای کوچک و متوسط، خانگی، فروشگاهی و ... را برطرف کند. اما مبیننت در صورت وجود درخواستهای ویژه از سمت سازمانهای بزرگ میتواند راهکار مبینیو را بهصورت Tailored solution نیز ارائه کند که نیازمند گفتگو و مذاکره با سازمان مشتری جهت شفافسازی نیازمندیها و سیاستهای سازمانی آنها است.
آیا مبیننت به سمت ارائه SaaS هم حرکت خواهد کرد؟ سرویسهای نرمافزاری ابرمحور در برنامه مبیننت هستند؟
SaaS یک مبحث عمومی است و طیف بسیار زیادی از خدمات را در بر میگیرد. بهطور کلی ما بواسطه زیرساختهای ابری خود قابلیت ارائه این دستهبندی را داریم و به سمت آن در حال حرکت هستیم. اما خدماتی را بهصورت SaaS ارائه خواهیم داد که حتما استفاده عمومی سازمانی داشته باشند و نیازهای خاص سازمانی را نیز برآورده کنند.
کد مطلب: 276896
ITMen
https://www.itmen.ir