معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با ارایه گزارشی از فعالیتهای شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات گفت: با توجه به نقش مهم این حوزه در پشتیبانی فناوریهای مرتبط با نسلهای نوین مخابراتی و پیاده سازی آن در شرکت، در سال جاری به دنبال تکمیل پیاده سازی فرایندها و استقرار کامل سیستمهای فناوری اطلاعات توسعه یافته در مخابرات ایران هستیم که نقش مهمی در تحقق هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان دارد.
آیتیمن- کمیلی زاده معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات گفت: از آغاز بحران کورونا با توجه به افزایش دسترسی کارکنان دورکار و نیز ارائه خدمات به مشتریان از طریق درگاههای مختلف بهصورت مجازی و غیرحضوری در طول ساعات شبانه روز، پایدار سازی زیرساختهای مراکز داده و ارتباطات شبکه ای فناوری اطلاعات با شبکه ملی اطلاعات و شبکه ارتباطی استانها و اینترنت بین الملل اقدامات بهبود موثری در سال قبل انجام گرفت که امیدواریم امسال نیز با تامین اعتبارات درخواستی به وضعیت مطلوب دست یابیم.
وی افزود: در حوزه سیستمهای سازمانی و در راستای پیاده سازی سیستمهای متمرکز و یکپارچه کشوری، در سال پیش بهره برداری از سیستم متمرکز سهام و پرتال سهامداران انجام گرفت و امسال نیز پیاده سازی سیستم متمرکز انبار و زنجیره تامین، سیستم متمرکز جامع مالی و استقرار سیستمهای مدیریت برنامه ریزی راهبردی و پروژهها و نیز مدیریت تردد در برنامه قرار دارد.
کمیلی زاده در خصوص شاخص ترین فعالیت فناوری اطلاعات در سال 99 و برنامه عملیاتی سال 1400 بیان کرد: از دستاوردهای مهم این حوزه میتوان به توسعه، استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه ارائه خدمات متمرکز و یکپارچه بیت استریم در سطح شبکه و کسب و کار به شرکتهای FCP اشاره کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به آغاز فاز استقرار سیستمهای توسعه یافته اینونتوری و طراحی شبکه، راه اندازی مکانیزه سرویس، OMC متمرکز، مدیریت لینکهای تجاری و نیروهای میدانی نصب و پشتیبانی (WFM)، بتوان تا سال آینده تحولی در مدیریت مکانیزه سرویسهای سمت شبکه تلفن و دیتای مخابرات ایران ایجاد کرد.
معاون فناوری اطلاعات شرکت، با تشریح فعالیتها ی دیگر حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: رونمایی کامل و استفاده از پرتال بازرسی، پرتال نظرسنجی، پرتالهای استانی و متمرکز سازی مراکز تماس 2020 ، 118 و 20117 و ایجاد زیرساختهای مدیریت سرویسهای ارزش افزوده بر اساس مصوبات سازمان را از اقدامات دیگر انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات برای مشتریان و مخاطبان اعلام کرد.
کمیلی زاده با بیان اینکه ارائه وب سرویس از طریق ESB و گیت وی API فناوری اطلاعات مخابرات ایران منجر به همکاری با وزارت ارتباطات در راه اندازی سامانه XDSLPLUS برای عموم در سال گذشته شد، اظهار امیدواری کرد که امسال نیز بتوانAPIهای دیگری را در اختیار سازمانهای دولتی و نیز کسب و کارهای متقاضی اطلاعات مخابرات قرار داد.
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران در پایان افزود: پیاده سازی سیستمهای تضمین درآمد، انبار داده مخابرات و داشبوردهای مدیریتی از جمله فعالیتهای در برنامه امسال در حوزه مدیریت داده است که به مدیریتهای سطوح مختلف شرکت در تصمیم گیری بر مبنای دادههای تحلیل شده و قابل اطمینان کمک قابل توجهی خواهد کرد.