مجری نمایشگاه مجازی ایران از امکان حضور استارتآپهای حاضر در نمایشگاه مجازی ایران، در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ خبر داد.
آیتیمن- محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: نمایشگاه مجازی ایران که از ۵ اسفند به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ به صورت رسمیافتتاح میشود، تا ۵ خرداد فعال خواهد بود. این نمایشگاه در بخشهای مختلف مانند تجارت، صنعت، معدن و دانش بنیان غرفه مجازی را به متقاضیان واگذار میکند و هر یک از این بخشها دارای سالنهای مجزا هستند.
وی ادامه داد: برای حضور استارتآپها در نمایشگاه مجازی ایران برنامهریزی انجام نشده بود. اما با توجه به تدابیر انجامشده و مذاکراتی که با معاونت کسبوکار اتاق تهران و معاونت بینالملل اتاق تهران صورت پذیرفته، سالن ویژه استارتآپها در نمایشگاه مجازی راهاندازی شده است. غرفههای مجازی استارتآپها از نظر قیمت نسبت به سایر غرفههای مجازی در بخشهای دیگر، ارزانتر است.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از همکاری با جیتکس دوبی و جیتکس فیوچر استارز با نمایشگاه مجازی ایران خبر داد و گفت: هماهنگیهایی با مدیران برگزارکننده جیتکس دوبی صورت گرفته است تا با نمایشگاه مجازی ایران در برگزاری این سالن همکاری داشته باشند. مقرر شده که مدیران برگزارکننده جیتکس نسبت به اطلاعرسانی به بانکهای اطلاعاتی خود برای سرمایهگذاران و کسانی که تمایل دارند با استارتآپهای ایرانی همکاری داشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهند.
طلایی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکتهای زیادی در حوزههای مختلف در بخش استارتآپها فعالیت میکنند، مقرر شده است در مجموع زمینه حضور ۲۰ استارتآپ حاضر در نمایشگاه مجازی ایران طی داوری که با همکاری جیتکس فیوچرز استارز و داوران ایرانی انجام خواهد شد، در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ فراهم شود. این اتفاق گام مثبتی برای حمایت از استارتآپها محسوب میشود.
وی افزود: همچنین هماهنگیهایی نیز با سفارتخانههای خارجی در ایران و سفارتخانههای ایران در خارج از کشور صورت گرفته تا آنها نیز در جذب سرمایهگذار خارجی و بازدیدکننده خارجی از این سالنها همکاریهای ویژهای صورت دهند.
طلایی پیش ازاین با یادآوری اهمیت فضای مجازی در توسعه کسبوکارها گفته بود: در حال حاضر شرکتهای زیادی از شبکههای اجتماعی استفاده کرده و محتوای دیجیتال تولید میکنند تا بتوانند اطلاعات کسبوکار خود را به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاههای مجازی اطلاعات کافی ندارند. چراکه این رویداد، تجربهای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.
او همچنین خاطرنشان کرده بود: روزهای ابتدایی آغاز به کار شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، کسبوکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکهها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکتها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر بهره میبرند.