مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس طرح «آستانه مصرف منصفانه»، هنگامیکه حجم اینترنت مشتری به پایان میرسد، ارتباط به طور کامل قطع نمیشود.
آیتیمن- محمدرضا بیدخام با بیان جزییات طرح آستانه مصرف منصفانهاینترنت، اظهارداشت: با رسیدن حجم مصرف شده مشترکان به 85 درصد حجم کلی، به صورت خودکار پیامکی مبنی بر نزدیک به پایان بودن حجم خریداری شده ارسال میشود که مشتریان با استفاده از این پیامک میتوانند در زمان مناسب، حجم اینترنت خود را مجددا شارژ کنند.
بیدخام ادامه داد: برای آگاهی از حجم اینترنت خود، میتوانید از دو روش استفاده کنید؛ در روش اول، با تلفن همراه *2020*2*4# را شماره گیری کنید و شماره خط ثابت سرویس اینترنت خود را وارد کنید. حجم باقیماندهاینترنت شما توسط پیامک برایتان ارسال میشود.
وی اظهار داشت: در روش دوم از طریق آدرس اینترنتی adsl .tci .ir وارد پنل کاربری شوید که در این حالت در صورت مشاهده اتمام حجم باید خرید ترافیک اضافه انجام دهید.
بیدخام یاداور شد: از طریق همین آدرس با وارد کردن نام کاربری و بدون نیاز به رمز عبور، از قسمت شارژ سریع میتوانید اقدام به خرید مجدد کنید.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در همین راستا ادامه داد: تمام مشتریان میتوانند از طریق تماس با ۲۰۲۰ و انتخاب گزینه دریافت نام کاربری و کلمه عبور و یا با شماره گیری *2020*2*5# نام کاربری و کلمه عبور خود را دریافت کرده و سپس از منوی خرید در پنل کاربری خرید ترافیک اضافه را انتخاب کنند.
وی افزود: در صورتی که حجمتان به اتمام نرسیده است و مشکل کندی سرعت دارید میتوانید از طریق بخش پشتیبانی در پنل کاربری درخواست پشتیبانی کنید تا در سریعترین زمان ممکن به مشکلتان رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش آستانه مصرف منصفانه در واقع به حداکثر میزان تبادل ترافیک مجاز (شامل ارسال و دریافت ترافیک) در یک ماه گفته میشود که مهم ترین ویژگی سرویسهایی که دارای آستانه مصرف منصفانه هستند این است که بعد از اتمام حجم ترافیک خریداری شده، اینترنت مشترک قطع نمیشود بلکه از سرعت اینترنت کاسته میشود.
پس از رسیدن به آستانه مصرف منصفانه، سرعت سرویس به حد قانونی که در مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات درج شده است، محدود میشود، اما مشترکان همچنان میتوانند با خرید حجم ترافیک دلخواه، به سرعت اصلی سرویس خود بازگردند.