پس از فیسبوک، گوگل هم از ممنوع کردن انتشار هرگونه تبلیغات سیاسی در پلتفرمهای وابسته به خود در روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.
آیتیمن- گوگل با ارسال ایمیلهایی برای شرکتها و مؤسسات ناشر تبلیغات دیجیتال که با آن همکاری دارند، اعلام کرده در روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر هیچ تبلیغاتی را که در آن به کاندیداها، خود انتخابات یا نتایج آن اشاره شده باشد، منتشر نمیکند.
به نظر می رسد علت این مساله نگرانی از وقوع آشوب های خیابانی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ باشد. رفتارهای خارج از عرف ترامپ که معتقد است وی به طور قطع پیروز انتخابات مذکور خواهد بود، به نگرانیها در این زمینه دامن زده است.
حساسیت گوگل تا بدانجا افزایش یافته که در این ایمیل تصریح کرده هر آگهی که در آن اصطلاحات مرتبط با انتخابات به کار رفته باشد را در روز بعد از برگزاری انتخابات منتشر نمی کند. این محدودیت همه پلتفرمهای وابسته به گوگل و از جمله یوتیوب را در بر میگیرد.