پس از انتشار خبر قطع دسترسی کاربران ایرانی به نرم افزارهای پولی فروشگاه گلکسی سامسونگ، این شرکت بیانیهای صادر کرد.
آیتیمن- چند روز پیش، شرکت سامسونگ در ایمیلی
به کاربران ایرانیاش اعلام کرد که از روز 25 فوریه (ششم اسفندماه)، دیگر امکان عرضه نرمافزارهای غیر رایگان را به این کاربران ندارد. این موضوع در رسانههای ایرانی بازتاب داشت و نشانه همراهی سامسونگ با تحریمهای آمریکا دانسته شد. این در حالی است که سامسونگ سهم بازار بالایی از بازار موبایل ایران دارد.
در پی این اتفاق سامسونگ با انتشار بیانیهای، اعلام کرده که برای کاربران ایرانی احترام قائل است و این تصمیم را به منظور تداوم ارایه خدمات رایگانش به کاربران ایرانی گرفته است.
متن بیانیه سامسونگ به این شرح است:
«شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه نوآوری، همواره متعهد به عرضه جدیدترین و بهترین محصولات و خدمات خود به همه کاربران در سراسر جهان بوده و سابقه حضور و رابطه ما با بازار ایران نشان دهنده احترامی است که ما برای دوستان، هواداران و کاربران خودمان در کشور بزرگ ایران قایل هستیم.
در عین حال سامسونگ متعهد است تا به تمامی کاربران خود در سراسر جهان، از جمله ایران، درباره دسترسی مطمئن، قابل اعتماد و پایدار به فروشگاه گلکسی استور اطمینان خاطر بدهد.
در این راستا ما تصمیم به انجام اقداماتی احتیاطی با هدف اطمینان از تداوم عرضه خدمات رایگانمان در بازار ایران گرفتیم. در نتیجه با توجه به محدودیتهای موجود در زمینه انتقال پول و احتمال ایجاد مشکل برای کاربران خدمات پولیمان، تصمیم گرفتیم تا این نوع خدمات را فعلا و تا زمان رسیدن به تصمیمات جدید، معلق کنیم. تا زمانی که شرایطی فراهم شود تا همه طرفهای دخیل و فعال در گلکسی استور بتوانند خدمات پولی خود را به شکلی امن ایجاد و متناسب با ماموریت جهانی ما روی این فروشگاه عرضه کنند.
این اقدامات احتیاطی صرفا خدمات پولی ما را شامل شده و محتواها و خدمات رایگان موجود در فروشگاه گلکسی استور برای تمامی کاربرانمان در ایران در دسترس باقی خواهد ماند.
در صورت هرگونه تغییر در این زمینه در آینده، مساله را به اطلاع دوستان و هوادارانمان در بازار و رسانههای ایران خواهیم رساند.»