بایدو، غول جستوجوی چینی، حالا دومین عرضه کننده بلندگوهای هوشمند پس از آمازون است.
آیتیمن- بر اساس گزارش Canalys بایدو با فروش 4.5 میلیون بلندگوی هوشمند در سه ماهه دوم 2019 و کسب 17.3 درصد سهم بازار، جایگاه دوم این بازار را از گوگل گرفت. این شرکت موفق شده در بازار بلندگوهای هوشمند به رشد سالانه 3700 درصدی برسد.
آمازون همچنان با بیش از 25 درصد سهم بازار و 6.6 میلیون دستگاه فروش، در جایگاه نخست قرار دارد.
بلندگوهای هوشمند بایدو روی پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت با نام DuerOS کار میکنند. این شرکت ابتدا بازار محصولات پیشرفته را با بلندگوی Raven H (تصویر) هدف گرفت، اما این دستگاه فروش ضعیفی داشت. اخیرا بایدو به فروش مدلهای ارزانتر مانند بلندگوی Xiaodu روی آورده که کمتر از 12 دلار قیمت دارد و توانست در سه ماهه اول سال جاری، از علیبابا در بازار چین پیشی بگیرد.