کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتایج ارزیابی اپراتورهای خدمات اینترنتی و تلفن همراه اعلام شد

14 تير 1398 ساعت 4:26

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه در شش ماهه دوم سال ۹۷ خبر داد.



آی‌تی‌من- به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: در این ارزیابی که به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات، تقویت فضای رقابتی میان اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات انجام شده است شرکت‌های شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکت‌های ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

وی افزود: در حوزه خدمات اینترنت ثابت تنها ده اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حقی اظهار کرد: در حوزه خدمات تلفن همراه نیز شرکت‌های همراه اول، خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری رگولاتوری درباره شاخص‌های ارزیابی اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخص‌های بُعد مشتری وزن بیشتری دارد.

وی در تشریح شاخص‌های ارزیابی این ابعاد گفت: اپراتورها در بعد مشتری با شاخص‌های عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخص‌های میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

حقی با اشاره به استمرار ارزیابی‌ها تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را بصورت فصلی و در بازه زمانی سه ماهه انجام دهیم.

 


کد مطلب: 272372

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272372/نتایج-ارزیابی-اپراتورهای-خدمات-اینترنتی-تلفن-همراه-اعلام

ITMen
  https://www.itmen.ir