پس از ممنوعیت استفاده از روش قرعهکشی برای جذب مشترکان در سرویسهای ارزش افزوده از سوی همراه اول، ایرانسل نیز اعلام کرد پیشتر این ممنوعیت را برای سرویسهای ارزش افزودهاش اعمال کرده است؛ اما شواهد نشان میدهد که این ادعا شاید درست نباشد.
آیتیمن- ایرانسل در توییتر خود نوشت: «ايرانسل به منظور ارتقای تجربه مشتركان، از ابتدای دی ماه ٩٧، اجرای سرويسهای جديد ارزش افزوده خود بر پايه قرعهكشی و عضويت مشترکان در آنها را متوقف كرده و از هرگونه اقدامی كه در راستای حفظ حقوق مشتركان باشد استقبال میكند».
این توییت پس از آن منتشر شد که کاربران زیادی از ایرانسل پرسیدند که ایا ممنوعیت استفاده از روش قرعهکشی برای جذب مخاطب در سرویسهای ارزش افزوده را به مانند همراه اول اعمال میکند یا نه.
باقر صمدی مدیر کل بازاریابی ایرانسل نیز در پاسخ به خبرنگار فناوران در توییتر نوشت: «مبنای شرکت در سیاستگذاری و اجرای سرویسهای ارزش افزوده، engagment بیشتر مشترکین است و این سیاستگذاری در حوزههای مختلف شامل نحوه تسهیم درامد، نوع خدمات و ایضا عضویت بر اساس قرعه کشی رعایت میشود».
با این حال کاربران ایرانسل میگویند همچنان پیامکهای تبلیغاتی شرکت در قرعهکشی سرویسهای ارزش افزوده را پس از این تاریخ دریافت میکنند.
عکسهای زیر نشان میدهد پس از دی ماه و حتی تا همین روز گذشته نیز تبلیغات مبتنی بر قرعهکشی در سرویسهای ایرانسل از جمله در مارکت چارخونه (که به طور مستقیم زیر نظر این اپراتور فعالیت میکند) ادامه داشته است.
همچنین برخی از شرکتهای فعال در حوزه ارزش افزوده که نخواستند نامشان فاش شود، در پاسخ به خبرنگار ما اعلام کردند که هیچ آییننامهای تاکنون مبنی بر ممنوعیت این سرویسها دریافت نکردهاند.